Burton Carbide problem??? (boots)

niklasmagnus

Ny medlem
Jag har ett par Burton Carbird -02 boots, som jag får så jälva ont i fötterna av, specielt hälsenan.

Jag funderar på att köpa ett par nya, om jag inte lyckas trixa lite med dom jag har.

Har nån annan denna sko, och har fixat lite med den.
Nån som har ett bra tips på att få bättre hälgräpp och får den att sitta bättre runt vad/smalben.

Jag har hört att man kan köra vissa skor i ungen för att sedan forma dom runt foten. Men jag vet inte om det går med denna, nån som vet?

tacksam för svar.

/Niklas

sätt fast små remsor med "skumplast" bakom hälen..

jag vet att salomon har sådana till sina pjäxor men det funkar nog till ett par boots också..

kolla med din lokala sporthandlare så kan dem nog ta hem sådana till dig, kan vara värt ett försök iaf...

Okey.

Ska ringa till Stale i umeå och fråga om man vet nån bra tips, typ om man kan köra dom i ungen.

Men troligt vill så blir det ett par nya boots.
Jag har kollat rätt mycket på DC Terrian, just för BOA och värme i sulan.
Är det nån som har erfarenhet av denna sko eller nån av dom andra dc skorna????

Dom verkar då ha bra knytning på innerskon för att hålla hälsen på platts.

tror inte dom pallar ugnen. men fråga där du köpte dom om man kan forma om dom dom brukar ha bättre möjligheter till att göra så.men som sagt limma i skummgumi funkar gjorde så på ett par northwave en gång i tiden det funka skit bra.

vad det gäller dc skorna så är det dom oskönaste och klumpigaste skorna jag har provat. en polare har satt i ett par warp innerskor i sina dc för att dom ska bli skönare. Prova för guds skull dc skorna innan du köper dom.jag gillar dom inte. sen vad det gäller boa systemet så tycket jag det verkar väldigt överskattat.känns som att det är större risk att det pajjar än den vanliga hederliga snörningen. sen måste man ju vrida en himla massa för att dra åt.hånder ju inte mycket för varje varv man vrider åt.enklare med det traditionella snöret.

nu lät jag väldigt gnällig men det är min åsikt om dc oxh boa.

tycker du ska ta och prova ett par salomon skor eller deeluxe det är det bästa enligt mig.

ha det gott

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp