Burton Cartel M, passar den?

Gurran016

Ny medlem
Tjenna. jag har en burton cartel medium som jag köpte förra påsken. då hade jag storlek 43 på mina Moto skor och bindningarna satt grymt.

nu har mina gammla skor blivit för små och jag måste gå upp till 43.5 eller 44, vad jag har hört så kommer skorna vara för stora för min bindning både på bredden och på längden.(såg också på burtons hemsida att cartelen M är till max 42.5 på Moto)

så jag undrar om någon har testat cartel M med storlek 43.5-44, eller om någon vet någon annan sko som som har midre utsida som skulle kunna passa (kör mest park) sjävklart är förslag på andra märken med välkomna eller är det bara att sälja skiten och köpa en large bindningar.

tack på förhand

Senast ändrad:
jo vet att det skulle vara extremt trångt. men frågan är om det KAN passa eller vilka andra skor som kan kunna passa

eller i värsta fall någon som är sugen på att köpa en 05/06 cartel M endast körd några dagar :p

Salamons lite flashigare boots typ f20 o uppåt är väldigt slimmade, dom har ingen uttagbar innersko vilket gör att dom blir typ 2 cm kortare, dom är även lite smalare än min gamla boots av samma storlek, men vet inte hur det är generellt. men ta me bindingen till butiken o testa vettja;D

okej verkar schyst,,, men endå verkar som om det bara är att kränga sinna gamla bindningar och köpa ett par large. ( fan vad klantig jag är och köpa medium :P)

aja vad för bindning ska man ha då? tycker mission verkar cool hur är den jämfört med cartel och vad för andra alternativ finns det

Senast ändrad:
har prövat väldigt många bindningar och de enda som jag INTE haft problem med är gamla Custom och Cartel, varför? jo jag tror att ju mer "flashig" en bindning är desto mer saker kan strula.. tyvärr...

kör på Cartel den är grym!

Bumpar!
Funderar på ett par Cartel till min nya bräda och har ett par Burton Serow i storlek10(US) 43(Eur).
Enligt Burton.com klarar en bindning med storleken medium skor mellan 8 och 11, en bindning i storlek large 10+, mens sizes.

Känns som en enkel mattematik och att jag bör köpa ett par bindningar i storlek M, men är det så enkelt?

tjenare!
Jag har just gjort en beställning på ett par Cartel bindningar.. Nu gäller detta iofs -09 modell. Jag har storlek 42,5 och kanske kommer jag få köpa en halv storlek större nästa år, dvs 43. Så jag blev lite rädd när jag läste vad du hade och säga.. Så snabbt klickar jag mig själv in på Burtons hemsida och kollar upp.
LÄNK:

http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/gear/productdetail/mens/bindings/10494/204408652/sizing/

Men där står det att Medium storleken ska nå upp mellan 41-44 i EU storlek.
DVS. 8-11

Jag ser att denna tråden är gammal och kanske har storleks ordningen förändrats.

Är det någon som känner till -09ans modell när det gäller storlekar?

/E

Jag fick precis hem en Large Cartel EST GMP (det är väl samma storlek som de andra Cartel bindingarna?)

Har US10 i mina Burton Ruler pjucks och tycker bindningen är något för stor. Toe Capen får jag dra ända ner i botten på både det vanliga plastspännet och där man fäster själva spänn-mojängen. Skulle nog kunna dra åt lite hårdare ändå. Jag har i och för sig bara haft tillfälle att prova på vardagsrumsmattan. Får hoppas att grejerna krymper ute i kylan! ;-)

Så här i efterhand hade jag satsat på en Medium bindning.

Hoppas det ordnar sig!

Jasså du, så det man läser ovan från 2006 stämmer inte så bra längre med andra ord? ;)
Segt med storleken hörru, men går det inte att byta?
Då kommer antagligen Medium bli alldeles utmärkt för mig som har 42,5 förtillfället.. Och blir det utökat till 43 ska väl inte det göra nått heller då? :) Sedan beror det ju på bootsen också. Jag slå en pling till affären imorgon och hör med dom!

Hoppas kylan hjälper dig på traven!

/E

Kör man 11 (44) så borde man ändå köra medium.. Sitter mycket bättre :) Över 11 bör man lappa Large. Beror ju på vad man har för boots också..

43 (10) Kommer sitta perfekt i ett par mediums.

endurance, medium komer blir perfekt. Men jag lovar, jag ska tänka på dig när jag tagit mig upp för liften och får känna hur bra det var att jag inte valde Large...

/E

Inte insatt men kör inte Burton med shrinkagetech på sina nya boots nuförtiden?
Vilket gör booten lite mindre, och då kommer den ju i och med det in i mindre bindningar.

Nått att tänka på kanske, om man nu har boots från burton!

Är det nån märkbar skillnad mellan Burton Cartel EST och Burton Cartel EST GMP förutom att den sistnämnda är bättre för miljön?

Till GMP får man med snorgröna straps - för att visa att man är eco-friendly antar jag... Sen kan man ju undra om det bara är spännena som är mer miljövänliga eller om de tillverkat själva bindningen med något lämpligare material/metod.

Senast ändrad:
Jag har köpt ett par Burton Mission 07 storlek M och ett par Ride Aspect-dojor i 42.5 och den kombon är inte helt klockren. Skorna åker inte ned helt i bindningarna utan kamp men i övrigt sitter dock skon perfekt i bindningen.
Mina skor kan vara lite bredade över hälen än andra modeller, men slutsatsen är ju ändå att mina Mission medium är en aning för små för mina boots i 42.5.
Det finns väl alltid undantag, som sagt.

Endurance: Hmm, frågan är då om de matchar Burton Custom X 160 brädan i detta års version...den svart-gröna alltså... Jag får suga på den lite tror jag... :)

Tjalish Brushan!
Jag hade också Moto skor med växte ur dom så nu har jag ett par 46 i mina Cartel bindningar o det funkar perfekt för nu behöver du inte spänna åt halva bindningen för att det ska sitta fast (:
Så det funkar utmärkt (:

Tillbaka
Topp