Burton Cruzer VS Extrem Transfer?

GoAs

Ny medlem
Tjena tjena, nu är det så här att jag ska köpa en ny bräda. Vill inte lägga ut allt för mkt pengar och har hamnat i valet av dessa: Burton Cruzer och en Extrem transfer.

Jag är 177 och väger 75kg, vilken längd passar mig då? Jag åker rätt allround, Gillar att åka fort och puder man tar mig gärna tid i parker och vill lära mig hoppa mer.

Vet du någon bättre bräda för samma pris?

tack för den hjälp jag får.

när jag köpte min första bräda fick jag höra att om man är osäker på längd så ska man ställa upp brädan och är den till hakan på sig själv så är de bra längd

En bräda runt 158 plus minus 2 cm borde passa bra. Exrtem Transfer är en grymt mycket bättre bräda än en Burton Cruzer.

Jag tycker du skall kolla in Nitro Revolt.. Den ligger på 3999:- ink bindning. Det är sjukt mycket bräda för pengarna. Finns både på Junkyard och Boardstore.

Jag hänger på tråden här. Jag funderar också på att köpa en Burton Cruzer. Nu är det så att jag hittat en begagnad och den är 164cm, den är nog lite lång för mig. jag är 1,84m fast 164 cm går upp till emellan haka och näsan. Jag väger ungefär 65kg. Men jag växer fortfarande, jag e 14 nu. Så det kanske till och med e smartare att köpa en störe bräda redan nu? Skulle vara kul om någon kunde ge mig nåt råd.

Gurriz- Jag är 182 cm och har en 164 cm bräda. Har även en 157 cm till parken. Förstår om man vid 14 års ålder inte har råd med två brädor. Cruzern är en pist/ puder bräda, speciellt en så lång som 164 cm. Hänger du inget i parken så tycker jag absolut du skall ha den du kikat på, speciellt eftersom du inte blir kortare. Gillar du hoppa och jibba skall du nog rikta in dig på en aningen kortare.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp