Burton Cruzer...

Wykman

Ny medlem
Burton Cruzer...
Ngn som kör med brädan? vad tycker ni om brädan?
vad bestämmer vilket som är nybörjarbräda och vilket ej är det?´
får betala 3200kr för den ny med burton freestyle... värt det?

Burton Cruzer...
Har själv inte provar den. Men vad som bestämmer en bra nybörjarbräda är att den inte krävar så mycket av åkaren, tex en avancerad freeridebräda kan vara väldigt knepig för en åkare som inte är duktig att hantera, den är för styv och man måste jobba för att den ska göra som man vill, men en nybörjarbräda så har man inte det flexet och så som gör att man själv måste åka aktivt utan den uppför sig snällt helt enkelt. Plus att nybörjarbrädor inte är så dyra och har lika exklusivt material i sig, och det behöver man inte om man inte är duktig.

Det är faktiskt ganska viktigt att man köper en bräda som passar just sig, är man nybörjare eller inte ännu kan åka så bra så kan en "expertbräda" vara grymt jobbig att åka på eftersom den är för livlig eller svåråkt. Likasåm att en duktig åkare saknar just livligheten och den agrissiviteten som man kan få ut av en bra bräda.

Jag kan garanterat säga att det är en bra bräda om du inte åkt flera år. Och priset varkar ju kanon! Bara att slå till.

Burton Cruzer...
Min förra bräda blev ja så jävla trött på för att den nästan svängde av sig själv.. den är ifs bara 142 cm... Det är endast de senare åren ja kört men bor nere i skåne så har inte alltid jätte lätt att komma iväg... Men ja har inga problem att åka direkt men tror du ja kan köra med denna brädan iaf 6 veckor lr ngt?

Burton Cruzer...
Ja den ska nog funka fint.
Vet ju inte hur du åker och så, så det är lite svårt att säga vilken bräda som ska passa.

Burton Cruzer...
lite sent det här kanske... men jag köpte precis samma kombination förra året, cruzer 151 cm + freestyle bindningar. brädan är lättåkt, riktigt bra till det priset. bindningarna är dock inge vidare, märks att det är lite av en budget variant, håller inte riktigt... men det funkar o jag ser fram emot att plocka fram min igen, nyårsdan bär det av :-) lycka till med ditt köp!

Burton Cruzer...
hehe nedå det är väll inte så sent ;) så bra att du tycker den är bra :D men ja har hört mkt gått om bindningarna tro det lr ej :P men vad vet ja...hehe jo planerar också mina vägar iväg efter nån dag efter jul.. brädan ligger i sängen o skriker efter än gissa om man är sugen på att dra den en runda ;) ha d bra

Burton Cruzer...
vem vet, ja kanske bara hade otur med mina bindningar... har ju lite att göra med skorna oxå ( har så små fötter att jag använder barnboots!! ) o kvaliten skiljer sig kanske lite från år till år... du kommer säkert bli helnöjd! :) god jul o gott nytt år!

Tillbaka
Topp