Burton Step On lowback

JAndersB

Aktiv medlem
Burton Step On lowback
Burton Step On är ju slutsåld i stora delar av europa. Nya Genesis och alla varianter i annan färg än svart är slut vad gäller bindningar. Skor också mycket begränsat.

Hittade nya Nitros Profile skor och svarta bindningar i shop i Ischgl. Verkar som Burton lyckats efterleverera svarta och Nitros sko helt ny så den finns också.

Efter test och kompletteringsköp till frun hos Burton Europa i Innsbruck ville jag ha tag i en bindning till, men inte i den av oss avskydda "färgen" svart. Hos Burton hade de den nya, limited edition 2024 modellen utan hälkappa, för park och pow. Efter lite övertalning lyckades jag få dom att inse det smarta i att sälja den med extra hälkappor. Ingen produkt de har men efter en sväng på lagret fanns det 2 bakappor.

Så nu har jag en "färgglad" komplett bindning som jag dessutom kan testa i pow utan bakkappa 😀

20230307_094904.jpg

FB_IMG_1678179938676.jpg

FB_IMG_1678179945161.jpg

Burton Step On lowback
Ja. Step on är väldigt "precisa", nästan som hard boots. Det är därför jag provar dom. Men i puder behövs ju inte det så om man vill köra step on där också så kanske detta är optimalt.

Nu avser jag köra vidare normalt på puderbrädorna men eftersom jag ville ha en (icke svart) bindning till så var ju detta enda möjligheten just nu och en rolig möjlighet att testa.

Tillbaka
Topp