Burton Custom Bindning? adapter?

Lundvall

Ny medlem
Om jag fattat allt rätt så har burton egna "uttag" o då passar inte Custom bindningen på ride dh, Finns de då nån adapter så att man kan ha custom på riden? Jag är mest ute efter toestrapen, är den bra, är den inte de behöver jag ju inte ens oroa mig.. Tacksam för svar!

tydligen har du inte sökt för nästan varenda kotte med nya burtonbindingar har postat inlägg om att "de inte passar"etc.
Burton kör med ett triangelmönster, resten med fyrkants, så ja, de är olika mönster. Och JA självklart finns det sånna som du kallar "adapter".. man byter bara plattorna.
Plattorna är alltså de runda grejorna under foten som du justerar för att ändra din stance, där skruvarna sitter. Du tar bort dina triangelplattor o sätter dit fyrkants.. *tada* Klart!

För enkelt... För i tiden fick man ta ride's aluminiumplattor och borra om dem för att ride bindningar skulle passa burton. Då vet det lite sport i det hele :)

Och det med toestrap är en smaksak.
Vissa tycker de får bättre kontakt med brädan, medans andra tycker de tappar kontakten för du måste spänna ganska så hårt för att den ska fungera.

Miss_Bula sa:
Och det med toestrap är en smaksak.
Vissa tycker de får bättre kontakt med brädan, medans andra tycker de tappar kontakten för du måste spänna ganska så hårt för att den ska fungera.
Jag tycker bara att det är skönare med tåstrapen.. man slipper ju få en helt onaturlig press ner över tårna. Med tåstrappen får man det mer runt tårna, lite mer som ett par skor än som om nån står på din fot..
Men är ju helt klart en smaksak... finns ju de som åker på Flowbindingar o tycker det är skönt, vilket jag verkligen inte förstår hehe så måste ju finnas vice versa också!

Jag fick mina Custom-bindningar idag och jag kan meddela att de har integrerat 4x4 i 3D-discarna. Så man får alltså inte med några extraplattor utan använder samma platta till bägge system.

Tillbaka
Topp