Burton Custom eller Ride Delta ?

sunk4n

Ny medlem
Tjena

Precis köpt en Bataleon Evil Twin bräda. Nu är det så att jag är ute efter ett par bindningar också och undrar om någon kan ge mig lite råd.

Dom jag kollat på är:

Burton Custom -09
http://www.stadium.se/sport/vintersport/snowboard/100122/burton-custom-09

Ride Delta -08
http://www.stadium.se/sport/vintersport/snowboard/084523/ride-delta-08

Rätt bra pris på Ride Delta. Tänkte om någon har erfarenhet och vill dela med sig ? Dela gärna med er om ni har erfarenhet av Buron Custom bindningen :)

Tack på förhand /Daniel

Jag körde på ett par custom från 07 förra året och jag skulle ljuga om jag påstod att jag var nöjd.

dom var oerhört plastiga, man var tvungen att spänna så hårt så de gjorde ont i fötterna för att sitta fast ordentligt och de var jobbigt att spänna dom.

Men detta var somsagt ett par från 07, dom kanske är bättre i år. Hade jag varit du har jag ändå lagt till 300 spänn och fått ett par mission eller några andra feta bindningar istället, kanske union cadet dlx? :)

REriksson sa:
Jag körde på ett par custom från 07 förra året och jag skulle ljuga om jag påstod att jag var nöjd.

dom var oerhört plastiga, man var tvungen att spänna så hårt så de gjorde ont i fötterna för att sitta fast ordentligt och de var jobbigt att spänna dom.

Men detta var somsagt ett par från 07, dom kanske är bättre i år. Hade jag varit du har jag ändå lagt till 300 spänn och fått ett par mission eller några andra feta bindningar istället, kanske union cadet dlx? :)
Håller med. Har också kört på ett par Custom från 07 och de kändes rätt så plastiga. Lägg lite mer pengar på en bättre/rejälare bindning. Det brukar löna sig längden...

Har hört väldigt bra saker om deltabindningarna. Beställde själv ett par idag, kostar ju bara 1039:- på stadium just nu också, oslagbart pris. Vad gäller custombindningarna är dem knappast dåliga men skulle jag få välja oavsett priset, hade jag valt delta.

Jag kör på Ride Delta och den är riktigt skön. Den är stabil men ändå tillräckligt mjuk för rails. Har aldrig kört på Custom dock så jag kan inte jämföra.

Tillbaka
Topp