Burton Custom x eller Custom flying V?

TTranberg

Ny medlem
Hej! Jag har åkt bräda i 1 år och letar efter en ny bräda. De modeller som det ligger emellan är Burton custom x eller custom flying v. Jag åker mest i pisten. Det lutar åt custom x men jag är lite osäker om den är för svår att åka på?
vad är era erfarenheter med dessa brädor? Fördelar/nackdelar?

Custom X är rätt styv och därmed säkert en bra pistbräda men det kanske är bättre och roligare med en lite mer mjukare/förlåtande bräda i "början" som är enklare att utvecklas på.

Det beror på hur bra du är, att ha åkt en säsong kan betyda minst en gång i veckan dec-april eller en långhelg i Sälen.

Det beror också på hur mkt du är sugen på att lära dig mer. Vill du bara glida runt är kanske en custom X för aggressiv.

Själv köpte jag en Burton T6 efter min första säsong och jag hade inga problem med den alls, helt underbar bräda.

Senast ändrad:
Jag har åkt en vecka i kläppen och flera veckor hemma. Jag klarar av att köra carving i alla backar utom riktigt branta svarta backar. Jag har nu en 158 burton blunt och den är väldigt mjuk. Jag är helt fast i snowboarding så jag kommer att åka hela vintern hemma i en mindre skidbacke och nån vecka uppe i fjällen. Är custom x ett bättre alternativ om jag vill utvecklas och tänker åka mycket i pist?

Då tror jag Custom X blir ett bra val!

Förbered dig på att käka snö några gånger innan du vant dig dock =)

Sen blir det bara roligt!

Tillbaka
Topp