Burton elite 162 vs burton royale 166

RickardmedlemCroy

Aktiv medlem
Burton elite 162 vs burton royale 166
Tjänna!
Såhär i sommartider är det ju en härlig rea på nätbutikernas sortiment, så tänkte beställa mig en ny bräda, då den andra i krashad. Har kollat runt en hel del och funderar på ovanstående brädor.
När det ges tillfälle kör jag mest offpist, och får nog erkänna att det känns som att jag kan ta mig ner på ett snyggt sätt på nästan vilka ställen som helst, med andra ord, jag är ganska bra på offpist. Men det är ju inte alltid vädergudarna ger oss möjlighet att överkonsumera det vita guldet, så då får man ju hänga i parken istället. Och där är jag väl hyffsad, men inte mer. Att hoppa har jag inga problem med, men det är väl när det kommer till rotationer mer än 360 jag inte är så begåvad. Men jag tycker park är väldigt kul och vill kunna utvecklas här.
Pist ser jag mer som en transportsträcka till offpisten/parken, det kan vara kul att speeda på som f*n i 2-3 långa carvingsvängar men sen har man tröttnat.

Och nu undrar jag om royalen(hade tänkt mig 166:an) är för hård/klumpig i parken för att jag ska kunna utvecklas där? eller om elitens twinshape(den har directional flex) kommer begränsa mig för mycket i lössnön? Elitens stance är inte centrerad utan 2,5cm bakmonterad. Frågan är även om eliten är för smal? har skostorlek 45 MEN jag har ett par salomon f20 boots som är väldigt små och slimmade! kanske kan räknas som 43-44.

För övrigt är jag 190cm lång och väger cirkus 78-79kg. eliten kanske även är för mjuk?

Har kollat på royal 166 och elite 162 btw.

Hoppas någon kan ge nåt litet tips iaf, är tacksam för alla synpunkter =)

tack på förhand // Rickard

Tillbaka
Topp