Burton Feather?

enjoii

Ny medlem
Burton Feather?
Hallå!
Har kollat lite på ny bräda inför vintern och tänkte fråga er som har bättre koll än mig om den verkar rimlig. Hittade en Burton som föll mig i smaken, Burton Feather , storlek 144. Länk finns nedan. Jag är 1,58 till höjden och väger knappa 50 kilo. Har åkt snowboard i sex vintrar. Tänkte satsa lite på att bli bra på att raila i år och sätta 720:n... :)

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=24898&ProductDetailId=169729

Ha det!

Burton Feather?
hejsan!

min syrra åker på en feather vet jag. grejen med den är ju att den är väldigt lätt till vikten. vilket just gör den bra för piståk och (hopp), enligt henne. men om du gillar offpist åk är den inget att rekommendera. då är det bättre med lite tyngre grejer. men annars är hon jättenöjd med brädan. borton är bra skit. håller länge. åker själv på en burton clash- att rekommendera!

hoppas detta kan va till lite hjälp. sen är ju smaken som baken, alla tycker olika. men jag är säker på att du nog blir nöjd med den, helst då du inte har många klion att lyfta upp.

lycka till!

Burton Feather?
Hallå!

Tack för svar! Det verkar som brädan verkar lovande. Offpist är väl inget jag tänkt syssla med, puder och pistade backar är underbart. Vet du om det är bra "pop" i den, jag tycker om att hoppa nämligen? :)

Burton Feather?
Den är ju mjuk som tusan och har rocker så den är nog ingen höjdare att göra ollies med. Eller är flex 2 = styvhet 8?

Burton Feather?
hm. bra fråga! tror inte "popet" är det bäst i just feather. det kan ju vara skönt att ha lite tyngd på plankan när man hoppar.

Burton Feather?
Jag skulle satsa på en Burton Social om jag var du. Feather är en bra allround- eller nybörjarbräda. Vi du köra mer rails och boxar så är Social ett bättre alternativ. Tror den är en 400-500kr dyrare men du får en mycket roligare bräda för pengarna.

Burton Feather?
Tack för tipset! Har kollat brädan, verkar bra Vet d om den går att köpa nån annanstans än på burtons hemsida?

Tillbaka
Topp