Burton Flight Attendat Split

MrBandulu

Medlem
Tjena folket!

Klickade hem ovannämnda splitbräda spontant i helgen, hittade den för ett bra pris.
Dock känner jag mig lite kluven över mitt köp.

Jag har en inbokad resa till Bad Gastein v12, och tänkte isf testa gå på tur, men vill även ha en bräda som funkar bra i pisten.
Är den något att ha som allround bräda? Hur står den sig i isig/slaskig pist?

Värt att tillägga är att jag inte har någon som helst erfarenhet av splitboard eller turande, men har varit sjukt sugen på det sjukt länge.
Så där står jag och väger om jag ska testa hyra grejer innan jag går all in och köper grejer.
Köpa begagnat är också något jag överväger, dock dyker det sällan upp något som passar mig.

Senast ändrad:
Har en vanlig flight attendant 17/18 modell (ej split), kört den i Österrike sen januari (tills idag) och tycker den är bra all-around bräda. Väldigt skön och lätt både i powder men även i pisten. Nackdel är parkåkning, inte optimal flex och allmänt svårare att köra i switch.

Endast varit på korta turer men kan säga att den är riktigt skön i offpiste och funkar bra i drops!

Rekommenderar att hålla kvar den och köra lite med den för att själv få en uppfattning.

En splitboard är främst avsedd för topptur men visst kan du köra med den i övrig terräng. Överväg noga val av bindning!

IgorLaakso sa:
Har en vanlig flight attendant 17/18 modell (ej split), kört den i Österrike sen januari (tills idag) och tycker den är bra all-around bräda. Väldigt skön och lätt både i powder men även i pisten. Nackdel är parkåkning, inte optimal flex och allmänt svårare att köra i switch.

Endast varit på korta turer men kan säga att den är riktigt skön i offpiste och funkar bra i drops!

Rekommenderar att hålla kvar den och köra lite med den för att själv få en uppfattning.
Det är främst för pist och offpist jag tänkt använda den till.
Inte så mycket park direkt, det har jag en annan bräda för.

moreorless sa:
En splitboard är främst avsedd för topptur men visst kan du köra med den i övrig terräng. Överväg noga val av bindning!
Något specielt har i åtanke när det gäller bindningar?

Tillbaka
Topp