Burton Freestyle 03

• Trådstartare Trådstartare Tufo-X
  • Start datum Start datum
T

Tufo-X

Guest
Burton Freestyle 03
Hej, jag köpte ett par Burton fr 03 för 800kr på rabatt för nån månad sedan.. De ser lite plastiga ut, men burton som burton... Jag undrar om de är sköna, bra kvalité när man kör hopp o i parken... Ja vill inte ha rekommendationer på andra bindningar, ja vill bara att en som har de ska svara seriöst inte, LOOOL DE SUGER FITTA.. utan normalt svar...

Vore as schysst :D MVH // Sebastian

Burton Freestyle 03
burton är de mest sålda bindningarna i världen. och även om proffsen är sponsrade av ett annat märke så kör de oftast med burton-bindningar iaf.

burtons bindningar har många bra inställningsmöjligheter och man får "lätt" tag på reservdelar om något skulle gå sönder.

de är gjorda av ett komposit-plastmaterial för att få det perfekta flexet vilket du inte kan få i ett par metallbindningar. även basplattan och själva disken måste kunna flexa för att klara av påfrestningarna i åkningen.

burton gör väldens bästa bindningar och det enda problemet jag och vissa andra har haft är att deras straps ibland blir så pass utslitna efter en säsong så att man inte kan spänna fast dem utan att de går upp. då kan du reklamera spännet (spara kvittot) så skall du få nya spännen av burton.

Burton = ett jättestort företag som drivs av snowboardåkare med själen djupt nere i pudersnön. mest pengar = bästa möjligehter att utveckla nya material och produkter. bäst teamåkare och helt enkelt underbar kvalitet.

JA men betalar lite mer för att det står Burton på produkten men det är det helt klart värt..

..............

Kör med dina Burton Freestylebindningar du.. de är jävligt bra.

tyvärr har de ju inte de avancerade grejjerna som en dyrare bindninga har men de funkar klockrent att åka med iaf.

kör hårt killen /Kalle

Burton Freestyle 03
Har ett par freestyle-bindningar som jag åkt med i 2 säsonger. Kan definitivt inte rekommendera dem.
Allt på bindningen lossnar och faller av, skruvarna sitter inte oavsett hur hårt du spänner dem o strapsen blir utslitna efter 1 vecka.
Det som ramlade av på mina var: hälcap, den som sitter på hälcapen och ger inställningsmöjligheter (vet ej namnet), straps o bottenplattan lossnade med jämna mellanrum => rädsla vid hård åkning
Som någon tidigare sa ang. reservdelar. Enligt min åsikt så är det svårt att få tag på, har ringt runt till många butiker i Sverige som säljer Burton med hopp om att hitta detta "spänne" till hälcapen.

Så, summa sumarum, ingen bra bindning.

Burton Freestyle 03
har ett par av modell 03, tycker dom är gansk sköna men kvalitén är nog inte dom bästa, har fått bytt straps 2 gånger å bar kört en säsong med dom

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp