Burton hail 2013

Spaceboy

Ny medlem
Burton hail 2013
Letar efter en mjuk Boot, och har fastnat för Burton Hail. Mest för att jag gillar den inre konstruktionen på årets modell.
Mina senaste boots (Burton Fader) har jag nog haft i nästan i 10 år snart och det är mer som att åka i ett par morgontofflor med 0 hälgrepp.

Jag får iaf krupp på boots som tvingar en att gå med böjda ben så en styv boot vill jag inte ha, gillar inte pjäx känsla och kan pressa rätt bra i svängar.

Lite fakta om mig:
95kg 190cm med mycket kraft i benen.
Åker lite överallt, men blir mestadels pisten, ibland lite offpist och park.

Nu undrar jag lite vad ni har för synpunkter och erfarenheter om Hail modellen?

Burton hail 2013
heisann, glemte helt av og skrive:)

fikk prøvet ut disse hails en dag i hemsedal lørdag 16 feb.

i mine øyne en helt rå støvel kontra mine forrige burton motos. (no shit sherlock)

massevis av heel grip og helt ok med snøring kontra fast lace opplegget på moto(og alle andre støvler fra burton)
men problemet mitt den dagen var att 11 i burton hail ikke er samme strl som 11 i burton moto, så de burde kanskje vært 10.5 elns... skal sende mail til burton og høre om de kanskje har noe mindre liner da det er en 11M imprint 3 liner (håper kansje de har 11S elns)

en myk støvel, kanskje mykere enn moto, for med moto, så var det lettere og kjøre stabilt i pudder...

men alt i alt en knall bra støvel om man er ute etter en myk støvel til pist og park:)

de passet perfekt i mine cartel reflex`s

vekt og høyde på meg som test objekt er 110kg og 182cm høy:)

Tillbaka
Topp