Burton Hale mördar min häl!

bonscott

Ny medlem
Tjenare!

För rätt många år sedan (2011) köpte jag mig ett par Burton Hail inför min säsong i Åre.
Som rätt väntat var dom första veckorna helt förödande. Hade ont precis överallt! Veckor gick utan att det blev bättre, hade en sådan ilande smärta att jag bara ville sätta mig ner och gråta. Men sen tog jag beslutet att investera i ett par hålfotsinlägg till dessa Burton Hail.
Smärtan blev avsevärd mindre. Då smärtan innan nya sulorna var katastrofal kändes knappt någonting efteråt. Men sen börja det göra ont i högra hälen (kör regular). Hälen har blivit större än den andra och är stenhård. Jag har klarat mig så har inte brytt mig om att kolla upp hälen.

Men nu till min fråga: Vet någon vad det kan vara som framkallat allt detta?

mvh sebastian

Min sjukt höftade gissning...

Fel storlek på bootsen

Foten/hälen gnager fram och tillbaka i skon, detta gör ju även att hela foten kämpar för att sitta fast och du får kramp. Därav att inläggen gjorde det bättre.

Att det är just bakfoten som fått smällen till skillnad från båda kan va olika stora fötter eller att du åker med bakåtvikt så bakfoten får ta mer stryk än framfoten.

Köptes bootsen 2011 känns det rimligt att det är dags att köpa nya så köp hos någon som har koll på grejerna!

Meeen som sagt, jag är taxichaffis och ingen tränare/läkare :D

Antingen är det fel storlek, eller så är det fel boots som inte passar din fot helt enkelt. Alla boots passar inte alla fötter och det är lite viktigt att man testa bootsen ordentligt innan man köper dom.

Jag har heller aldrig fattat denna hets med att köpa så jävla tighta boots som man bara får på sig. Köper du din vanliga skostorlek och rätt modell så kommer hälen inte att glappa. Jag sizar upp en hel storlek mot mina skateskor och en halv storlek från mina vanliga och min häl glappar inte ett dugg.

Var inte rädd att spendera den där extra halvtimmen i butiken med att gå runt och känna hur bootsen känns ;) Dom ska ju sitta åt lite eftersom dom packar ut sig en del, men det ska ju inte göra svinont, inte ens direkt efter att du har köpt bootsen.

Tillbaka
Topp