Burton Ion för små?

gustavaulin

Ny medlem
Burton Ion för små?
Jag har nyss köpt ett par Burton Ion över internet. dom känns lite små. nån som vet om dom töjjer sig mycket eller om jag ska byta?

Burton Ion för små?
Snowboarding boots are supposed to be one size smaller from your original size
they will strech out
but, if its TOO uncomfortable
feeling like your blood circulation is getting cut off
and you cant walk
after 3 minuts of walking n em´
i would then suggest to switch to a bigger size

Burton Ion för små?
Jag personligen tycker att man direkt känner om de är för fel storlek. Dock så ska de sitta tight när man för in foten, för att sedan "öppna" upp sig när du värmt till dem. Dessutom så kan Ion formgjutas, så sätt på dig på båda fötterna och snörpa åt dem rejält och bara sitt med dem på fötterna i en 10 minuter och sedan ställer du dig upp så känner du om du köpt fel storlek.

Burton Ion för små?
Tack för era tips. Jag testade att ha dom på mej typ en kvart igår och jag kunde fortfarande gå i dom men de kändes fortfarande allt för små. För korta men bara typ en storlek. Det är kanske bra då.

Burton Ion för små?
har tänkt att köpa ett par ruler via internet, vad har du för storlek och vilken storlek köpte du? kan vara bra att veta om dom är små i strl eller något.

Burton Ion för små?
mina är storlek 44 och jag har annars 43. jag tror att 45 skulle vara för stort och dessa är då kanske lite för små men jag har gått runt med dom lite idag och det trycker en del på stortån men jag har fortfarande blodtillförsel och så så jag tror nog jag ändå ska behålla dem.

Burton Ion för små?
finns halva storlekar också :) Kanske du borde siza upp en halv storlek om dom är för korta eller fötterna verkligen somnar..

Burton Ion för små?
tålamod! burtonskorna töjer sig kraftigt mycket under en säsong. om det bara är lite obekvämt tycker jag verkligen du ska stå ut någon dags åkning. går du upp en storlek kommer dom töja sig o bli för stora till slut. Hade själv ett par stenhårda Driver-boots ett år. Kunde inte stå upp i dom i början för det gjorde för ont, i slutet av säsongen glappade dom fram i tårna. frågan vad man orkar utstå känns det som.

Senast ändrad:
Burton Ion för små?
Har du blodtillförsel efter 20 minuter med nya boots så är dom inte för små! Jag hade kramp och inget blod första veckan sedan blev dom perfekta resten av säsongen. Baka innerskon så formar dom om sig lite snabbare men gå runt i dom mycket! Gärna så att du blir varm om fötterna. Ut och ta en promenad typ!

Tillbaka
Topp