Burton ION - Made in China?

macmac

Medlem
Var tillverkas Burton ION-skorna (2009)? Kina? Aningen konstig fråga kanske, men jag köpte ett par boots på nätet via ebay, och tänkte bara kolla så man inte fått nåt crap som inte är for real, står nämligen made in China på dom...

Senast ändrad:
.. 90% av allt du har på dig är ju tillverkat i billigare länder.

don´t sweat it dude..

:)

macmac sa:
Var tillverkas Burton ION-skorna (2009)? Kina? Aningen konstig fråga kanske, men jag köpte ett par boots på nätet via ebay, och tänkte bara kolla så man inte fått nåt crap som inte är for real, står nämligen made in China på dom...
HAHA lol, du borde verkligen ta och kolla upp vad du skriver om. 96% av allt som säljs i klädaffärer är gjort i länder som Taiwan, Thailand, China, Japan etc.

Det inkluderar skidbootsen du ska köpa, jag garanterar att det inte är någe crap de där!

Haha, det må vara så, men ville mest kolla så man inte fick nåt pirat-crap...annars får jag väl stå ut med en liten röd flagga på båda mina skor! :)

Brejker: Kunde inte sagt det bättre själv!

Kollade på ett par Burton-dojor som stod i en Stadium-butik, och där stod det oxå made in China, så jag antar att det är standard...

Burton tillverkar så gott som allt som inte är brädor i Kina och de flesta brädorna tillverkas i Österrike. Det är bara de allra dyraste brädorna som tillverkas i USA.

Tillbaka
Topp