burton ion - ruler

boardrider

Ny medlem
burton ion - ruler
tjena undrar lite om någon har efarenhet av dessa boots, är ju ganska stor skillnad i pris är det värt det... gillar att åka stort och snabbt så därför lutar det till ions fördel för att den är hårdare.. någon som har något vettigt att säga???

burton ion - ruler
Tjena jag har inget vettigt att säga :P

men har kört sönder mina ruler dock varit väldigt nöjd med dem, och har således även jag kollat på just dessa två, ION sägs att ett mer steglöst flex än vad ruler har, kan även tänka mig att hälgreppet är något bättre men är som sagt även jag i valet och kvalet om vilken jag ska välja.. är ju rätt stor skillnad i pris..

laters!

ps, verkar grymt med speedlace.. ds.

Senast ändrad:
burton ion - ruler
hur körde du sönder dom? e as gött med speedlaces testat i affärer och funkar skit bra... burton har även gjort lite förbättringar så de håller bättre i år, tunnare och starkare snören plus bättre material så de glider betydligt bättre... mm får la se köper jag mina saker nere i st anton så får jag ion med cartel bindning ungefär för samma pris som ruler och cartel här hemma till och med lite billigare...

Senast ändrad:
burton ion - ruler
Har åxå hört rykterna om förbättringarna på speedlace systemet, visst funkar det jäkligt smidigt, men det hindrade inte mig från att dra av snöret (övre zonen vänster fot) det första man gjorde i Lördags när man kommit till backen...
Tur att det gick av högt upp så man hjälpligt kunde göra nån ful knut så att dojjan gick att dra åt lite gran iaf, men satans vad sur man hade varit om man hade varit upp epå nån topp efter tre timmars traskande och snöret gått av då.....

burton ion - ruler
boardrider sa:
hur körde du sönder dom? e as gött med speedlaces testat i affärer och funkar skit bra... burton har även gjort lite förbättringar blabalbalablaa..
det är lite platförstärkningar som jag spräckt i landningar, förmodligen i kobination med kyla..
Rock n´ Roll!

perbac sa:
Har åxå hört rykterna om förbättringarna på speedlace systemet, visst funkar det jäkligt smidigt, men det hblablablaa
vilken årsmodell kör du på?

jag har haft sönder extremt mkt prylar och är grymt trött på det, så vill likt du absolut inte råka ut för att snörsystemt går sönder når man befinner sig på lämplig platå..

Senast ändrad:
burton ion - ruler
fattar inte riktigt ditt resonemang=) först skriver du att de verkar as grymt sen dissar du systemet när du säger att du kört sönder dom... stora frågan är om burton verkligen är något att satsa på.. verkar som de går sönder stupp i kvarten för alla...

burton ion - ruler
boardrider sa:
fattar inte riktigt ditt resonemang=) först skriver du att de verkar as grymt sen dissar du systemet när du säger att du blabla..
vet inte om inlägget var riktat mot mig..?

Den modell jag kört på är några år äldre.. typ 04 eller nåt = inte speedlace..
(anledningen till att jag inte bytt tidigare är att ett par skor bara blir bättre ju längre du har dem, eftersom dom formar sig mer och mer, men nu har dom som sagt rasat totalt..)

Tror stenhårt på Burton´s nya modeller, dom har såna grymma resurser för att utveckla saker så det är få bolag som kan matcha sig med dom...

burton ion - ruler
trode du hade de nya systemet så missuppfattning av mig customX.... borde ju vara som du säger att du verkligen skulle kunna utveckla grymma saker dock så verkar de som om många har dåliga erfarenheter av burton... tror dock att det beror på att de flesta kör på burton...

för mig blir det burton till vinter i vilket falkl som helst.. ion eller ruler boots. svårt val och ca 100 euro skillnad i pris...

burton ion - ruler
Hmm, kanske ska säga något vettigt åxå.

Har själv åkt i Ion boots tidigare säsonger och jag har varit grymt nöjd med dom.
Det är enormt bra svar i dom, men dom är ju inte förlåtande, tilsammans med en riktigt styv bräda och ett par stuva bindningar så har du dig en monster setup för att åka dom riktigt stora bergen.
Dock får man väl säga att dom är riktigt tråkiga att leka med då slask åkningen infinner sig, man kan inte direkt tweeka ut några trick med dom.
Jag har varit grymt nöjd med mina Ion, valde dock SL serien nu bla pga dom mindre yttermåtten.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp