Burton jussi 159

krilleee

Ny medlem
Burton jussi 159
hej hej, funderar på att köpa en ny bräda till vintern och har fått upp mina ögon för burton jussi 159, den verkar riktigt fin. frågan är bara den att jag hörde att den var one way specific eller nått liknande och undrar vad det betyder? jag undrar även om ni tror att den är bra för mig som väger ca 87 kg och är 190 lång. står att den ska vara bra upp till 86 kilo men jag vill ha ordentligt med pop i den=) Ska köra park och puder i stort sätt, kanske åker lite i pisten men då är det inte så seriöst. Aja, ni som vet kan väl svara på mina frågor. //kristofer

Burton jussi 159
glömde säga att den ska vara styv, men den har ju 8 i feel på burtons hemsida och det betyder väl att den är ganska så styv?

Burton jussi 159
Är inte en 59 rätt liten för en så lång kille som dig? Särskilt om du ska till Chamonix och åka puder, då komer den att kännas väldigt liten? Dessutom väger Jussi typ 15 kilo mindre än dig så jag kan tänka mig att den kommer att kännas rätt vek när du behöver den pop som du efterfrågar. Jag kan dessutom tänka mig att du har fötter som är i största laget för den brädan som bara är 25.0 i midjan.

Ledsen om jag låter negativ. Jag vill bara hjälpa dig så att du inte köper en bräda som är fel för dig. Med din längd och tyngd kan jag aldrig tänka mig att du kommer att ha problem att åka parkåkning med en bräda mellan 162 och 165 och dessutom får du några cm extra som är väldigt värdefullt i puder.

Satsa på en bräda som är rätt styv och en midjebredd på minst 25.5 om du har fötter som är 44 eller större.

Några specifika tips:

Gnu Altered Genetics 162
Lib-Tech Dark Series 164W
Lib Tech HCFS 163
Unity Pride 165W
Never Summer Legacy 163
Never Summer Heritage 162
Glissade Kenron 162
Glissade Shortbus 165

Det finns månge fler, men mina tips är brädor som jag själv skulle köpa och jag brukar aldrig tipsa om sånt som jag själv inte skulle åka på.

Burton jussi 159
tack så mycket, vill inte köpa fel bräda....har 46 under fötterna också så kan hålla med om att 25 i midjan är lite litet... men jag hittar ingen av de brädorna som du rekomenderar på varken junk, boardstore, hot-zone eller blue tomato. var finns dom någonstans? MVH kristofer

Burton jussi 159
hej! Jag testade Jussi 159 i vintras o tyckte den var för liten för mig... bräda i sig var kanon o hade bra med pop men den kändes för smal o för liten för mig som är 186 cm lång, väger runt 80 kg o har skostorlek 43... skulle rekommendera dig en bataleon the hero 164, den är tillräcklig styv o har 260mm i midjan, o det borde du minst ha med storlek 46. har själv inte åkt på den men har polare som kör på den o som säger att dom aldrig mer skulle köra på nåt annat... o den har tydligen killer-pop i tailen.. kolla på www.bataleon.com eller junkyard, boardstore, eller blue tomato...
ha det!

Tillbaka
Topp