Burton Jussi

Sandgren2

Ny medlem
Burton Jussi
Japp jag har ett annat förslag! :D
Jussin, visst, den e grym! Men ja skulle köpt en Burton Uninc istället! Dessutom har den cleanare grafik också :D kostar lika mkt, 6000kr. fast köper du från tyskland kan du få dem för kanske 500-600kr billigare typ. Sen kan du ju alltid kolla på www.ebay.com ! Där kan man hitta oanvända brädor för läskigt liten peng!! :D ska du ha unincen kanske du ska köra på en 156 eftr som den e mjukare än jussi.. skostorleken e lugn på båda brädorna! :D ja kör uninc 154 me 42 fungerar galant! :D

Burton Jussi
Juste ja, du har väll vart inne på burtons hemsida www.burton.com ? dom har en "product chooser" där du kan skriva in info om dej så plockar dom fram nåra utrustningsexempel, smidigt! :D länk till product choosern: www.burton.com/eu/gear/productChooser/default.asp

Burton Jussi
det är frågan om du inte är för lätt för dessa brädor?? och låter inte 154 kort till dig som är 187cm lång?? jag är lika lång och åker på en 161 och tycker det känns bra, men vad vet jag man kanske kan köra så kort!!

Burton Jussi
asså, de e ju enbart posetivt när du e så lång att du väger så lite, eftersom du då utan problem kan köra korta brädor! KORTA BRÄDOR ÄGER I PARK!!! iaf enligt mej.. DCP tkr nog annorlunda iofs.. men det är ju han!? :P hehe, vi normala parkälskare kör stenhårt på kortisar :D å jag ändrar det jag sa att du ska köpa 156 uninc ist för 154! Såg nu att 154 e fetare, :D hehe. Men de där me längd osv e ju en smaksak.. men jag tror både jussi 154 och uninc 154 passar dej prima =) å tro mej, 65kg fungerar utmärkt på unincen! sj väger ja knappt 60 å åker utmärkt på 154an.. :D
Det finns egentligen ingen bräda som är för hård eller för mjuk för vikten, allt är en smaksak! Men jag tycker hursomhelst att du ska köpa jussi lr uninc, 154cm.

Burton Jussi
Bubbish, korta brädor är nice i park.

Sandgren, det där med vikten verkar bra resonerat.. känner dock på mig att jag kommer gå upp en hel del nu (redan gått upp run 3kg på en månad, och det fortsätter) efter att ha börjat gymma och äta mer "seriöst", så får ju hoppas att jag inte blir för tung :)

Har också skrivit fel på skostorleken, den är 11, alltså storlek 44

Burton Jussi
okey.. 11.. men då ska du ju iaf inte ta Uninc 156, den e smalara än både 154 och 158..
men då kanske du ska köra Jussi då, om du nu ska öka vikten =) eftrsom den e hårdare

Burton Jussi
Sen en annan grej åxå, fan va man glömmer skriva saker... :P
På årets Jussi har bindningarna glidit innåt mer mot mitten gämfört me förra året åxå, vilket är najs för parken :D hehe.. Årets Jussi lär vara mkt hetare än fjolårsmodellen tillåme...

Burton Jussi
asså.. har du 11!!! i skor det e ju typ 44-45 då BÖR du ju ha minst 25 i midja asså. eller så har du galna vinkar .. jag har 42, US 9 och skulle inte köpa en bräda under 24,8 i midjan.. on way jose.. så jag skulle lätt ta en Dominant 156 (25,5 i midja)

även om den inte e så inriktad på pist utan mer e 80% park 20% pist så e den rätt för dina fötter.

annars en Royal 154 (25,2) det funkar i park även om det e 60% pist

du kommer lätt att få toe & heel drag om du har 44.or å kör med en bräda under 25 i midjan..

OM du inte står duck eller nått -21/21 eller nått.. då funkar det ju..

(obs, jag kan bara burton)

Burton Jussi
-21/21 tror ja no e lite överdrivet, kör man -15/15 och bredaste stancen (som är självklart) så tror jag värkligen inte de kommer bli toe lr heeldrag! Fast vill du vara på säkra sidan så e ju dominant en grym bräda! Bara du inte köper Dominant slick! den är åt helvette.. Sen om man ska fördjupa sej ännu mera så har ju kurvan på brädan betydelse, jag har inte kollat upp det på just dominanten å jussin, men ju mer carving de är på brädan desto mindre behöver man luta sej i svängarna! Så om nu Jussin har en fet curve så behöver man inte gå ner så djupt att man får toe eller heel drag!!!
På burtons hemsida står det att Jussin funkar med LARGE bindningar, Large bindningar passasr skor över storlek 43! å 44 e ju knappast någon skillnad!

JAG TROR PÅ JUSSI!

Burton Jussi
Jag gick in på Burtons "Product Chooser" nu å skrev in din längd, vikt och skostorlek!

Brädorna som kom upp då var följande:

Uninc 158 och 160 (pga skostorleken..)
Jussi 154!!!! och 159!
Seven 162 (pga skostorleken..)

Eftersom jag har tryckt in skostorleken 11,5 (0,5 större än din fot) så måste det ju betyda att du, även om dina fötter växer en centimeter, kan köra på en Burton Jussi 154!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Säger än en gång att jag tycker du ska köpa Jussi !!!

Burton Jussi
schysst o kolla det med product choosern sandgren.. om dom kan rekommendera en person med 11.5 att köpa en jussi borde det fan inte vara några problem för mig :P

och pinn, jag funderade ett tag på dominant.. men sen har jag läst om rätt många som tycker den är jäkligt kass att hoppa med, tror jussin är markant bättre på detta.

Burton Jussi
jag måste hålla med dig.. dominanten funkar bra att raila å jibba med lite mjuk e den allt när man drar på i stor-hoppen..

-15/15 bredaste stancen ja du.. funkar nog du e ju lång å ståtlig jag e liten som en räka bara 175.. hehe

och jag måste ju säg att jussin lär vara grym både i och utanför parken.. det e ju inte en parkbräda i mina ögon men men.. funkar säker klockrent när man väl han slipat ner stålkanterna lite på någr avassa rails.. den e ju hård i flexet vilket gör att det e svårare att flexa bräda sidledes som e skönt när man vill undvika hang-ups på railen..

hmm.. kör du på jussin 154.. du som e lång å ståtlig :)

peace out.. ride hard

Tillbaka
Topp