Burton, Nitro eller Völkl?

tregangergillt

Ny medlem
Alltså jag står inför vinterns just nu största problem.. kan inte bestämma mig för vilken bräda jag ska köpa. står och väljer mellan Burtons Troop eller Feather, Nitros Black Widow eller Mystique och slutligen Völkl Search.. Har åkt i sisådär 3 säsonger eller nåt och är väl en stabil åkare, försöker mig på parken och det funkar. har tänkt att köpa en bräda som funkar överallt.. är det nån som vet nåt om dessa brädor eller har något förslag?
Öppen för alla förslag!

HJÄLP

Burton bullet är ju en bra bräda om man känner att man inte behöver det ALLRA bästa men vill ha en schysst bräda. sattsa på fjolårsmodellerna så sparar du mycket pengar det skiljer oftast tusenlappar mellan gamla å nya modeller fast endast graphicen är ny.

jag fick min völkl wall pro idag, så jag har inte hunnit provåka den än, hursomhelst så gick jag jag till völkl wall från burton bullet för att jag tyckte att bulleten var lite tråkig. är du hyfsat bra vil du nog ha en lite kvickare bräda. men jag gissar att bulleten är lite för bred för dig eftersom jag har för mig att troopen är en tjejbräda? iallafall, www.snowshop.de har många av fjolårets modeller till bra priser, www.snowboard-discount.de också.

Burton Custom funkar ju bra i alla lägen, funderar själv på en sådan inför vintern även om designen suger lite i år, men det är ju en bra bräda.

Hej du!
Antar att du e en tjej eller? Själv åker jag på förra årets Burton Feelgood, den e grym, en all-terrain bräda som passar både i park, puder o pist...Har också åkt tre säsonger...Lite på mig, Feelgooden e grym!
Lycka till!

Hej! Jag har provat alla tre brädorna du väljer mellan. Fast egentligen inte tillräckligt mycket för att veta nåt... Feelgood har jag provat några gånger, black widows killvariant supra team en dag (och team som var snäppet under supra team hade jag i ett par månader) och Search tyvärr bara någon timme på en demo-dag.

Jag tyckte verkligen om SEARCH och skulle köpa den om jag skulle köpa nåt nu (iaf som komplement till min rätt långa option bella)!!! Gjord för riktigt bred stance och bara det är väl superbetyg. Bra ytterligheter så långt jag hann prova den - den landade platt och snällt men var ändå SÅ stabil med riktigt bra grepp! Kul för att leka med, men jag provade inte i pipe eller på några knepiga platser, tyvärr. Men Black Widow/ Supra team är ju också sjukt poppig och kanske bättre för just pipe och knepigare åkning och istället något kinkigare vid parkåkning? Väg in lite vad du vill ha! Feelgood? Helt okej, och kolla på hur många som verkar gilla den! Och du, eftersom du har åkt tre säsonger så kolla in killarnas smalaste brädor också! Lycka till!

feelgood och troopen är grymmast...har en troop men feelgooden är grymmare som allround medans troopen är mer parkbräda...

Tillbaka
Topp