Burton Rippey

Stonedeaf

Medlem
Burton Rippey
Hallå!
Undrar om det är någon som har koll på vad det är som skiljer Rippeys brädor åt från år till år?
Han verkar lägga på några cm här o där, men kan det även vara andra saker som skiljer (flex, side.c mm)
En sak till - var får man tag på ett ex.? Det är ju inte direkt högsesång för brädförsäljning just nu...
Finns det någon bra beg. marknad eller så kanske(?)

/// Donnie (Uppskattar även tips på andra brädor i samma stil - allround med bra spänst för ollies men även bra flyt i puder o stabil i fart)

Burton Rippey
Tja!

Jag har oxå kikat en del på Rippey. Har då fått för mig att det mesta verkar skilja från år till år. Kollade förra säsongen & då tyckte jag att den verkade lite väl mjuk för min smak, men i årets katalog verkar den vara, i det närmaste, optimal. Iofs så hjälper det ju inte att Burton byter system för "graderingar" av flex edge-edge transition & så från år till år... Det bästa, om man vill veta mer idetalj, är ju att antingen kolla i gamla kataloger & jämföra, eller snacka med försäljare som har koll. Vad gäller tillgängligheten så verkar det, dessvärre, vara så att begagnat/äldre modeller är lögn i h*lvete att försöka få tag på. Däremot har jag hört ryktas (av snubbarna på OneOff i Sthlm) att årets modeller är på väg in... Blir nog en Rippey i år...

Kör i dagsläget på en Forum DS & den funkar bra till det mesta. Skön & snärtig i långa, härliga, skärande svängar, bra flyt i pudret, kvick & lättmanövrerad i skogen, tämligen "lätthoppad". Enda nackdelen, som jag ser det, är att den är liiite i mjukaste laget.

Ride on!

Tillbaka
Topp