Burton Royale ?

tooj

Ny medlem
Burton Royale ?
Får ganska bra pris på Burtonprylar i år, tänkte köpa mig en Burton Royale och använda den som allroundbräda.

Är det någon som har några invändningar eller alternativ?
den kommer få sällskap av cartelbindningar o hailboots.

mvh

tooj

Senast ändrad:
Burton Royale ?
Den är väl gjord främst för lite fetare fötter...

tycker personligen att den är av det mjukare slaget vilket jag inte gillar (men har bara åkt på tidigare modeller).. samma sak med hailbootsen som dessutom inte har ett jämnt flex och inte speedlace som är förbannat smidigt..

annars har den en ganska sjysst radie för att vara så pass fet..

beror ju mkt på vad du är för typ av åkare...

men om du nu får finfina priser kan du ju kliva upp lite i kvalite främst på bootsen..

Cartelbindning är den bästa som någonsin gjorts, du kommer inte bli besviken där..

lycka till!

Burton Royale ?
okey, ja, allt är ju utbytbart.

har tidigare bara åkt på en gammal airwalkbräda med halvkassa bindningar o boots. så tänkte passa på o köpa lite bättre grejjer nu.
brukar åka ca: 4 veckor över jul, sport o påsk. och sen blir det alltid nåra dagsturer utöver det.

jag åker mest i pisten, lite offpist, o försöker lära mig mer o mer i bigjumpen. åkar inte aggresivast, hoppar inte högst å längst osv. men vill ha något att utvecklas i.

vill inte ha en alltför mjuk bräda nej, gillar att dra på ibland så det måste kännas stabilt med.

cartel+royal+hail hamnade i det prisintervallet jag kikade på. givetvis lägger jag gärna till lite för att få grejjer som passar mig bättre, eller om det finns nån annan bräda o boots i samma prisklass.

Burton Royale ?
tooj sa:
okey, ja, allt är ju utbytbart.

har tidigare bara åkt på en gammal airwalkbräda med halvkassa bindningar o boots. så tänkte passa på o köpa lite bättre grejjer nu.
brukar åka ca: 4 veckor över jul, sport o påsk. och sen blir det alltid nåra dagsturer utöver det.

jag åker mest i pisten, lite offpist, o försöker lära mig mer o mer i bigjumpen. åkar inte aggresivast, hoppar inte högst å längst osv. men vill ha något att utvecklas i.

vill inte ha en alltför mjuk bräda nej, gillar att dra på ibland så det måste kännas stabilt med.

cartel+royal+hail hamnade i det prisintervallet jag kikade på. givetvis lägger jag gärna till lite för att få grejjer som passar mig bättre, eller om det finns nån annan bräda o boots i samma prisklass.
vill du kliva upp lite i prisklass pröva en Custom bräda och ruler bootsen..

då har du grejer att lita på och att utvecklas i länge..

lycka till!

Burton Royale ?
låter bra, tack för att du tar dig tid CustomX.

cartelen o ruler är spikade nu. har provat både hailen o rulern o tyckte båda satt skönt efter långa promenader inne i butiken :)
så är de så att rulern är skönare i backen så låter det najs.

är väl egentligen bara brädan som inte är helt spikad då. om jag inte minns fel så var det custombrädan som var ordentligt utplockad i alla storlekar runt 154.

så har du något mer tips på bräda så är jag grymmt tacksam!

Burton Royale ?
har lite problem med begreppen.... men det är en freeride-bräda jag ska ha då? inte en freestyle. blandar alltid ihop de där

Burton Royale ?
Jag åker själv på Burton Royale modellen från 05/06.
När det gäller just allround åkning så är det en riktigt grym bräda.
Jag har inte testat någon annan Burton bräda så därför är det lite svårt att jämföra.
Men jag har inte hittat några problem med den brädan jag har.

De bindningar jag kör på är Custom bindningar, och jag har nyss bytt till ett par Shaun White boots men inte hunnit testa dem.

Men som sagt, det är en bra bräda. Att den är anpassad för stora fötter gör inte någon enorm skillnad, men har du små fötter så bör du ändå avstå från den.

Det jag kan tillägga är att jag funderade på custombrädan när jag köpte paketet.
Det var en fråga om pris som avgjorde mitt val. Så där får du avväga själv.

Vet inte om det var till ngn hjälp .. men ha det gott! ;D

Burton Royale ?
Ruler är 100:- billigare än Hail så hur ska han kliva upp i pris och då hamna på en Ruler? Hail har den bättre innerskon men saknar Speedlace, dock en grymt bra sko för freestyleåkning och jibb! ska du ha en bättre sko? Kolla då in Ion! där får du skillnad du märker på foten!

Dock tycker jag du ska ta den som känns bäst på din fot oavsett märke för viktigare val gör du knappast vad gäller utrustning!

Min åsikt vad gäller skor iaf!

MVH

Burton Royale ?
AndyIrons sa:
Ruler är 100:- billigare än Hail så hur ska han kliva upp i pris och då hamna på en Ruler? Hail har den bättre innerskon men saknar Speedlace, dock en grymt bra sko för freestyleåkning och jibb! ska du ha en bättre sko? Kolla då in Ion! där får du skillnad du märker på foten!

Dock tycker jag du ska ta den som känns bäst på din fot oavsett märke för viktigare val gör du knappast vad gäller utrustning!

Min åsikt vad gäller skor iaf!

MVH
sant!

fel utryckt av mig, hail är en renodlad freestyle doja som inte är att rekommendera för en nybörje som behöver lite mer stöd likt det som ruler ger...

självklart är ION det ultimata köpet, grym sko, men där kan vi ju prata om att kliva upp i pris ;-)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp