vill du kliva upp lite i prisklass pröva en Custom bräda och ruler bootsen..tooj sa:okey, ja, allt är ju utbytbart.
har tidigare bara åkt på en gammal airwalkbräda med halvkassa bindningar o boots. så tänkte passa på o köpa lite bättre grejjer nu.
brukar åka ca: 4 veckor över jul, sport o påsk. och sen blir det alltid nåra dagsturer utöver det.
jag åker mest i pisten, lite offpist, o försöker lära mig mer o mer i bigjumpen. åkar inte aggresivast, hoppar inte högst å längst osv. men vill ha något att utvecklas i.
vill inte ha en alltför mjuk bräda nej, gillar att dra på ibland så det måste kännas stabilt med.
cartel+royal+hail hamnade i det prisintervallet jag kikade på. givetvis lägger jag gärna till lite för att få grejjer som passar mig bättre, eller om det finns nån annan bräda o boots i samma prisklass.
Freeride= åka stort över berg hoppa klippor osh såna grejer..tooj sa:har lite problem med begreppen.... men det är en freeride-bräda jag ska ha då? inte en freestyle. blandar alltid ihop de där
sant!AndyIrons sa:Ruler är 100:- billigare än Hail så hur ska han kliva upp i pris och då hamna på en Ruler? Hail har den bättre innerskon men saknar Speedlace, dock en grymt bra sko för freestyleåkning och jibb! ska du ha en bättre sko? Kolla då in Ion! där får du skillnad du märker på foten!
Dock tycker jag du ska ta den som känns bäst på din fot oavsett märke för viktigare val gör du knappast vad gäller utrustning!
Min åsikt vad gäller skor iaf!
MVH
peace out bro!AndyIrons sa:X up Custom ;-)