Burton Seven -06 eller Ride Antic -09

elajas123

Medlem
Hej alla jibbers och freestyle åkare!

Under skrivande stund har jag fått reda på att inom 24 timmar måste jag köpa en ny snowboard. Jag är själv inte expert på snowboards men behöver en all-around bräda och skulle jätte gärna vilja ha eran hjälp. Kommer förmodligen hänga en del i parken, raila lite, flyga högt, köra off-pist, etc. Jag har dessa köpalternativ och skulle vilja veta vilket val som är bäst.

Burton Seven -06. 1500 kr

ubversive versatility. Driven by Trevor Andrew as a dynamic approach to suit his abstract riding style, the Seven continues to set the freestyle standard. The true twin-tip and modified blunt tip and tail shape equal smoother spins, butters and landings for tagging everything in sight both regular and switch. Engineered to be forgiving on sketchy landings, the construction blends flex and snap for superior edge-hold and handling so you never blow up between booters. With added beef where it matters most, the reinforced 10:45 sidewall shape delivers serious staying power.

Bild: http://www.crazysnowboarder.com/EQUIPMENT/equipment.php5?item=277

*Lightspeed Vision Base
*Super Fly Core
*Dualzone EGD
*Lite Triax Fiberglass
*10:45 Sidewalls
*Positive Core Profile

Ride Antic -09. 2700 kr

Beskrivning:
En bräda med ett brett register som passar såväl till park som till puder. Vridstyv och fartstabil med bra respons. Twinish shape ger egenskaper som gör den till ett äkta all terrain-verktyg. Slimewalls i uretan med en hårdhet på 90A har stötdämpande effekt, oavsett underlag. Bakmonterade inserts med möjlighet att centrera bindningarna beroende på typ av åkning. Träkärnan är förstärkt med Hybrid Glass för ökad vridstyvhet och Carbon Array 3 fungerar som kraftöverföring och ökar brädans respons. Slitstarkt och snabbt Fusion 4000-belag med bra glid.

Bild: http://www.stadium.se/sport/vintersport/snowboard/096650/ride-antic-09

# Snowboard
# Senior
# Freestyle
# Twinish shape
# Stance: bakmonterad
# Belag: Fusion 4000
# Mått: 297,4-251-297,4 mm (160 cm)
# Radie: 8800-7800-8800 mm (160 cm)

Uppskattar alla info och respons utav er!

nånting säger mig att det antagligen hänt någonting på 3 år så jag hade kört på Riden om jag varit tvungen o välja. Annars hade jag kollat runt lite på köp & sälj, där kan du säkert hitta något bättre för samma peng ;)

Tillbaka
Topp