Burton Supermodel 172

dj_neo01

Ny medlem
Burton Supermodel 172
Hej alla...

Undrar om man är tvungen att köpa special burton bindningar till denna modell (Burton Supermodel) eller kan jag använda mina gamla Salomon bindningar?

Burton Supermodel 172
HARS !
Man får med basplattor som fungerar med vanliga bindningar till "the channel"

Så svaret är JA, men se till att få de plattorna du behöver

Burton Supermodel 172
Svaret är NEJ då burtons bottenplattor endast fungerar till burton bindningar ?!
men visst får man med bottenplattor så att man kan använda vilka burton binds som helst och inte nödvändigtvis behöver est binds .

Burton Supermodel 172
Kan även kombineras med nästa års Flux eftersom de kommer med en disc som är kompatibel med ICS. Lite tidigt att få tag i dem kanske:D

Burton Supermodel 172
Du behöver EST bindningar eller burton bindningar för att kunna köpa en ICS bräda. EST bindningarna är dock sjuk felxibla och lätt använda(kan dock inte ställas in på mer än 30 grader om man nu vill det) men man kan göra sjuka "setbacks" med ICS systemet. De klarar dessutom av mer "vikt" på sina två skruvar än en vanlig bindnings 3/4 skruvar.
-S

Burton Supermodel 172
Soophie sa:
Du behöver EST bindningar eller burton bindningar för att kunna köpa en ICS bräda. EST bindningarna är dock sjuk felxibla och lätt använda(kan dock inte ställas in på mer än 30 grader om man nu vill det) men man kan göra sjuka "setbacks" med ICS systemet. De klarar dessutom av mer "vikt" på sina två skruvar än en vanlig bindnings 3/4 skruvar.
-S
Vanlig bindning har väl ändå M6. Eller hur? Förklara varför de skulle klara mer "vikt". Är det belastning du menar och i så fall på vilket sätt "klarar" de mer?

Edit: Jag insåg nu att du menade "3 eller 4" skruvar och inte 3/4" skruvar. My bad.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp