Burton Troop....

zindu

Ny medlem
Burton Troop....
.....har jag snöat in lite på. Åker på en feather som är några år gammal nu och börjar få för mig att det är dags att byta upp sig. Jag tycker min bräda "fladdrar" när man åker fort. Ni som vet, när är det egentligen dags att byta upp sig, behöver man ens göra det?? Det kanske bara är jag som inbillar mig, det kanske känns lika för alla när de åker bräda.

Är isåf en troop ett bra kort att satsa på?Beskrivningen av den låter bra och jag har vid flertalet tillfällen stått och fingrat på en sådan i affärer. Jag är tjej, ca159cm lång, väger 43kg o har stl 37 iskor.
Det ska helst vara burton iaf eftersom jag gillar deras grejor.(mina skor o bindningar är också burton
och egentligen vill jag byta bindningarna också eftersom jag är så less på dem.
Så därför är tips på bindningar också välkommet.
Mina är lexa och såna vill jag inte ha nåt mer, jag har aldrig varit riktigt nöjd med dem.

Burton Troop....
Köp Forum ist :)))

Vet att Pinn kmr komma med ngn smart kommentar och hacka ner på Forum iaf (:

Men iaf! det är billigare än överskattade Burton ;p och dom har många sköna brädor, vet iofs inte vad du har för åk stil, men antingen Aura eller Star borde fungera fint :) fingilera dig in på deras hemsida och se vad du kan hitta ;p

Http://www.forum-snowboards.com

Om du tvunget ska ha burton vet jag inte så mkt, men har aldrig hört talas om att testa allt är fel :)

// Lipton

Burton Troop....
..... hehe burton buron buron burton burton burton... osv etc mm

13 13 13 13 13 13 13 13 brtn brtn brtn brtn brtn brtn

....

Om du inte gillade Lexa-bindningen (varför) vad var det som var fel ??

annars steppa upp till den bästa då.. :) (escapade eller vad den nu heter)

(du kanske vill ha fetare grejjer, isf kör du på en SMALL Cartel kanske :) då blir det galet)

... trött på din fjäder? hmm.. troop e bra (e din feather gammal ?? den e ju lita mjuk så mjuka brädor har en tendens att fladdra i höga farter.. köp hårdare och ha din fjäder till parken=

... vad skall du köpa då?

1. troopen e ju en 5.a (feather e 4 på flexskalan) så den kanske känns mjuk den också..

2. kanske skulle satsa på att få tag på en nedsatt feelgood (149) ?? den e 6.a på hårdhetsskalan och kanske passar din åkstil (vilken det nu är)

"problemet" är att du inte väger nått alls... så kanske en feelgood blir hård för dig (kanske för hård)

hmm.. troopen (146.an) kanske skulle vara bättre för din vikt om jag tittar efter...

detta var knepigt asså..

...

då säger vi såhär.. 23,6 vs. 23,8 är inte så stor skillnad i bredd så vi håller oss till din åkning.

Troop 146.. funkar Om du kör med medelmjuk bindning (mission eller custom ltd i small)

och OM du kör lite fort och hårt men mest lagon i pisten å kanske hoppar lite..

feelgood 149.. passar Om du kör med lite hårdare bindning (cartel(s) eller escapade(s/m)?)

och Om du kör fort, hårt och snabbt i pisten å gillar fart och aggresiv körning..

om du har för mjuka skor så ta troopen... har du ex: supreme, sable eller emerald så kan du ta feelgood.en .. har du under den mjukheten så tar du hellre troopen..

...

shit va komplicerat

:D

/Pinn

(och forum e ett bra märke för det ägs av Burton) :D

Burton Troop....
Hejsan, tack för svar.

Mina lexabindningar blev jag inte helt nöjd med för att där hade inte burton använt hjärnan när de gjorde dem. De är (var) utrustade med ett litet vred i bakkappan där man typ skulle kunna justera flexet i kappan, de har ramlat loss kan jag säga. Det satt nån typ av plastbrickor (dekoration?)som skulle dölja skruvar på bakkappe och strapinfästningen, borta efter några åk de också.
Två av spännena började fort bli tröga och krångla när man skulle dra ur strapen.
Sen är jag inte helt förtjust i den där "flad" prylen, att man ska spänna fast bakkappan i bindningen.
Varje gång jag knäppte loss den så sabbades inställningen på hur mycket bakkappan ska "luta".
Bindningen är helt okej att åka med, blir bara less när grejerna inte håller ihop en säsong ens.
Därför vill jag inte ha en med likadan konstruktion. Jag tror de är från 03/04.

Så det var en kort historia varför jag inte gillade dem. Har provat ett par av årets cartel med nya framstrapen, dem gillade jag, förutom den där flad historien då.
Fjädern är några år gammal, minns inte hur många men folk jag träffat påstår att nya fjädermodeller är hårdare än min, kanske sant, vem vet.

Mina skor är av modellen moto och jag skulle nog kunna tänka mig ett snäpp hårdare sko.
Jag kör tyvärr runt med skor som nog egentligen är liiiite för stora. Säkert dumt, men sen så fryser jag lätt om fötterna så därför tänkte jag nog också att det var bra att kunna stoppa ner lite mer varma sockar däri. Bra när man åker runt en hel dag ex. i alperna och har dem på från halv 9 på morgonen till 5 på em. utan att ta av dem och det finns få möjligheter att värma sig.
De sitter bra förutom sent på em. då kan man behöva knyta om när man känner att hälen börjar krypa upp lite i skon när man åker.

Men vad jag kan utläsa här är att jag nog ändå inte är helt fel ute vad gäller troopen.
Jag gillar ju burton och tror att de har en modell som passar mig bland alla. Känns lite jobbigt och rörigt att blanda in fler märken när man har en favorit.
Jag lärde mig att åka på en burton och det var väl där jag fick min fixide om att det var det enda jag ville ha.

Burton Troop....
Min åkstil... hm, För det mesta vill jag åka fort. Ska jag hoppa i nån park så blir jag bara skakis och ramlar omkull vid åsynen av alla coola grabbar som sitter vid hoppen och tittar.
gaahhh!!! då skäms jag bara och flyr.

Hoppandet går mycket bättre när jag är själv och det dyker upp nåt kul under åkningen och
när tillfälle ges häver jag mig gärna ut i lite trevlig lössnö.

jag upplever det faktiskt som att min bräda blir lite jobbig, speciellt om det också är nåt krävande underlag, uppkört, pucklar, lös snö/isbitar i backen.

Burton Troop....
lexan e bättre nu är för två år sedan... sen får du väl ta å bita ihop när det gäller FLAD.en eller köpa ett par P1.or där de inte sitter fast i "hälbågen"...

kör på troopen du... och ett par nya lexa eller escapade kanske..

å kör hårt...

13 for ever

/Pinn

Burton Troop....
Hallå!

Jag köpte en feelgood i höstas och har verkligen varit jättenöjd med den, kan rekommendera den starkt. Kan kännas lite hård tyckte jag först men skön när man kör fort, eller den är bra till det mesta helt enkelt!

Känner igen det där med lite stora skor, tyckte ju jag provade ut dem bra, men men, vet inte det är väl inte så mkt att göra kanske. Min polare snackade ioförsig om att hon hade några inlägg i sina skor så de satt bättre. Kanske får forska vidare lite på det!

Ha det bra o lycka till me brädköpet!
Tove

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp