Buss mellan Val d'Isère och Tignes

Insomnia

Ny medlem
Tjena
Skall till Tignes om några veckor.
Känns som det är lite bättre afterski/uteliv i Val d'Isère som man kanske vill känna på någon dag.
Har letat men inte hittat någon bra info om transportmöjligheter.
Vet någon om det går skidbuss mellan Valdi och Tignes?
/Johan

Val d'Isère skidbussarna går väll inte ens till Tignes så jag har svårt att tro att de skulle gå fest bussar

Afterski/uteliv finns så det räcker på båda Tignes är väll uppdelat i fler byar också

När jag senast var där så var alternativet att ta sig mellan orterna skidor (dagtid) och kvällen så är taxi de enda.
Men ingen skidbuss iaf.

Ha de så kul!
Val d'Isere/Tignes har riktigt bra åkning!
/Daniel

Tack för svaren.
Var i Val d'Isère -03 och då kändes det som Tignes var betydligt lugnare men det kanske har ändrat sig.
En annan har ju dessutom blivit äldre så det kanske blir lagom...
Vill vi ändå åka dit någon kväll får vi väl bita ihop och ta en taxi.

/J

Dessutom tar det ju sin lilla stund att aka däremellan... tror det var typ 30 minuter med bil när jag akte däremellan förra aret (minst 20 max 40 minns inte).

"om nagra veckor" är om 2 veckor - da är det ju xgames i tignes och da är partyt i tignes!

Insomnia sa:
Tjena
Skall till Tignes om några veckor.
Känns som det är lite bättre afterski/uteliv i Val d'Isère som man kanske vill känna på någon dag.
Har letat men inte hittat någon bra info om transportmöjligheter.
Vet någon om det går skidbuss mellan Valdi och Tignes?
/Johan
Så här ligger det till. Afterskin finns i Tignes, som heter La Folie Douce (stavning?!), och klubbarna finns i Val d'isere.

Visst finns det Afterskin ställen i Val d'isere också, men rekommenderar klart La Folie Douce.

@GB25

Ligger inte La Folie Douce vid toppkabinen i Val d'Isere? Har iofs inte varit där men det är så jag förstått det genom att läsa och hört från folk som varit i Tignes.

Men verkar som att det är omöjligt att ta sig mellan Val d'Isere och Tignes på natten med buss. Så är det någon som vet vad taxi kostar? Skall till Tignes nämligen v.4 och man vill ju inte missa nåt.

Folie Douce ligger i en kabinlift mitt mellan Val d'Isere och Tignes kan man säga. Är du kvar till sent på FD så kommer du således varken hem till Tignes eller Val d'Isere om du tänkt skida hem - alltså typ taxi kvar beroende på hur tidigt man drar. FD kan för övrigt varmt rekommenderas, vansinnigt kul.

Men det är riktigt som folk säger, det är bara taxi om kvällarna som gäller.

http://www.valdisere.com/download/espace-killy_2011.pdf

Folie Douce ligger där Dallie-liften slutar. Alltså kan man ta Tommeuses eller Marmottes-liften om man glider innan dem stänger får o komma åter till 'städerna'.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp