buss ner till Valdisere

carolinso

Ny medlem
buss ner till Valdisere
hej!
Jag och tre kompisar ska göra en säsong i valdi nu, undrar lite om nerfärden?
Vilket är det lättaste och billigast sättet?
Vet någon om det finns någon bussresa ner i början av januari?
Några som har någon/några platser kvar i bilen kanske?

Ha det så bra vintern väntar!

//Carro

buss ner till Valdisere
Vi sticker ner med flyg och tar buss från Grenoble, skickar ner bagaget med Schenker/DHL, kostar typ 700 för 100 kg. Landar la allt som allt på en 2000 tror jag...Var det billigaste vi hittade iallafall. Syns i Val Di!

buss ner till Valdisere
Lättast och smidigaste (men inte alltid billigast) är att flyga till Geneve o ta buss (4h) därifrån med en "lokalbuss".. Bussen kostar typ 50euro o flyget allt från 700 - 3000 eller så..
Finns massor med resebolag som har bussresor ner - lion alpin, langley, sport resor.. you name it..
Vet inte va de skulle ta för pris men av erfarenhet brukar de inte vara särskilt generösa mot säsongare, även om de kunde fyllt bussplatser som annars skulle vart tomma..
Men ska ni flyga ner, se då till att de finns minst 2 sånna "lokalbussar" som passar till ert flyg.. En kompis flög ner o missade bussen.. sen fick hon gå omkring o tjata på langley o lion folket för att få åka med dem (annars skulle hon fått sova på flygplatsen ju...) o till slut, efter massa otrevligheter, fick hon följa med.. o de va inte billigt!!

Går att ta tåg hela vägen (med byte) till Bourg Saint Mauritz.. o 30min buss därifrån.

Tillbaka
Topp