Buss till Branäs på påsklovet

Isaktamio

Medlem
Tja, jag och 5 andra kompisar ska upp till Branäs på påsklovet. Jag har letat runt massa men hittar inga bussar som passar oss..
Vi hade tänkt åka runt 4-6 april och hemresa 11-12 april. Jag bor i Vänersborg och behöver skulle va bra om vi kunde åka från Trollhättan/Vänersborg men funkar även med Göteborg.

Tackar i förhand på svar :cool:

Senast ändrad:
Ska man åka kollektivt till Branäs från Västkusten får man tyvärr göra en del byten.. Antingen kollar ni fjällexpressen som stannar i Värnäs, men då får ni kolla upp så lokalbussen som ni ska ta vidare mot Branäs stämmer. Eller så kollar man SJs hemsida och söker från Göteborg till Branäs, då lär du få vänta en och en halv timme i Kil och sedan ta tåg mot Torsby, buss mot Värnäs och buss mot Sysslebäck. Det tredje alternativet är att ni först kollar tåg från Göteborg till Karlstad och sedan buss från Karlstad till Branäs (www.varmlandstrafik.se), då kan man komma undan väntetiden i Kil (och det är inte världens rockigaste stad om vi säger så..).
Hoppas att detta var till hjälp och att ni kommer iväg :)

lenalovisa sa:
Ska man åka kollektivt till Branäs från Västkusten får man tyvärr göra en del byten.. Antingen kollar ni fjällexpressen som stannar i Värnäs, men då får ni kolla upp så lokalbussen som ni ska ta vidare mot Branäs stämmer. Eller så kollar man SJs hemsida och söker från Göteborg till Branäs, då lär du få vänta en och en halv timme i Kil och sedan ta tåg mot Torsby, buss mot Värnäs och buss mot Sysslebäck. Det tredje alternativet är att ni först kollar tåg från Göteborg till Karlstad och sedan buss från Karlstad till Branäs (www.varmlandstrafik.se), då kan man komma undan väntetiden i Kil (och det är inte världens rockigaste stad om vi säger så..).
Hoppas att detta var till hjälp och att ni kommer iväg :)
Tack så mycket, får kolla runt lite till innan vi bestämmer oss men detta hjälpte oss mycket på vägen :)

Tillbaka
Topp