Bussresa till BG, packa i dubbelfodral ?

nodda

Ny medlem
Tja!
Åker ner till BG nu på fredag med RollinSnow..
Tänkte höra om nån vet hur kinkiga dom är med "ett skidfodral utan något annat och en pjäxbag" ?

Har mitt Dakine Falline Double som jag normalt packar 1 par lagg och en bräda i + boots & pjäxor, ryggskydd & hjälm.. Brukar även slänga ner tjockbrallerna och jacka som lite vaddering... Är jag grön?

//Christoffer

Jag har fått med ett likadant skidfodral med 2-3 par lagg i på buss med dem flera gånger.. men om du inte kliver på bussen vid någon av de första uppsamlingsplatserna så kan det nog vara en god idé att ringa/mejla och fråga innan så att det säkert är okej.

Att ha en så liten väska som möjligt med all övrig packning är nog också att föredra, så ser det inte allt för gigantiskt ut sammanlagt.

Worst case scenario om du förvarnar är att du får betala dubbel skidfrakt (känns dock osannolikt). Om du inte förvarnar kan busschauffören neka din packning om du har riktig otur..

Okej, låter ju fint att du fått med likadant fodral :)

Blev inga uppsamlingsplatser pågrund av för få resande så blev tvungna att ta oss ner till Malmö för egen maskin så isåfall får dom allt vara lite snälla ;)

Hehe, jo, har tänkt maila, bara att de inte verkar vara snabbast i Sverige på mail under säsong tyvärr..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp