Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag misstänker att det är skillnad på innehållet i skidorna men påverkar det åkningen nämnvärt? Och i så fall hur?Snowgod sa:Ovan nämnda åkare har säkert tillgång till skidor som den lokala alpinklubben aldrig får lägga vantarna på men som rent konstruktionsmässigt är rätt lika. Butiksracern har ofta ingenting med raceskidan att göra förutom ett liknande top-sheet.
Allt innehåll i skidan gör skillnad. Det påverkar åkningen i högsta grad.sweethood sa:Jag misstänker att det är skillnad på innehållet i skidorna men påverkar det åkningen nämnvärt? Och i så fall hur?Snowgod sa:Ovan nämnda åkare har säkert tillgång till skidor som den lokala alpinklubben aldrig får lägga vantarna på men som rent konstruktionsmässigt är rätt lika. Butiksracern har ofta ingenting med raceskidan att göra förutom ett liknande top-sheet.
Mer som en Formula 1 mot en vanlig simpel premiumbil som Audi, BMW, MB m.fl. Dvs ska du köra racing på bana är valet enkelt men om du ska ut och "friåka" i vanlig trafik kanske något mer lätthanterligt är att föredra ... ;-)sweethood sa:Jag får en känsla av att det är som att köra Skoda (Felicia) eller MB (feting). MB är stabil och trygg i höga hastigheter och är kanske lite otymplig i stan. Medans i Skodan är man lite rädd när man kör på autoban men helt ok stadsbil.
Det går lätt att känna skillnad på skidorna när man håller i dem då det ena känns lite klenare än den andra.
Skraltig vs robust?
Och en mer lätthanterlig skida skulle kunna vara RTM80 eller butiksracer... eller vad?Mountain_Man sa:Mer som en Formula 1 mot en vanlig simpel premiumbil som Audi, BMW, MB m.fl. Dvs ska du köra racing på bana är valet enkelt men om du ska ut och "friåka" i vanlig trafik kanske något mer lätthanterligt är att föredra ... ;-)
/MM
Skulle snarare säga YZR-M1 istället för fixad R1a. Rikigt race stock är byggd för tävling, precis som M1an.sweethood sa:Om vi är inne på race. Jag tänkte mig raceskida = fixad R1 efter regelverket och en butiksracer = R1 i std. Utförande (motorcykel). Lätthanterligt = Bandit 600?Mountain_Man sa:Mer som en Formula 1 mot en vanlig simpel premiumbil som Audi, BMW, MB m.fl. Dvs ska du köra racing på bana är valet enkelt men om du ska ut och "friåka" i vanlig trafik kanske något mer lätthanterligt är att föredra ... ;-)
/MM
Elan SLX Comp = Butiksracer med slalomskärningsweethood sa:Vart i skiten ligger tex en Elan SLX comp?
Head iSpeed?
Fischer WC?
Fischer Race?
Njae ... kanske inte riktigt. Världscupsåkarna kör på specialbyggda skidor som är anpassade till deras individuella önskemål och behov. Race stock är motsvarande skidor men i massproduktion, men när nog ... ;-)sweethood sa:Tack för informationen.
Så en Fischer WC = F1?