Byga Hopp i 7 minus?

sears

Medlem
Byga Hopp i 7 minus?
tänkte bygga ett hopp i en backe här i närheten men hur ska man få hoppet impackt o hårt så d inte rasar i hop efter varje hopp?

nån som vet?

Byga Hopp i 7 minus?
ta med dig lite vatten, använd kvistar i dom nedre lagen av hoppet håller ihop snön och sen kan du ju ta med några 1,5 liters flasker med vatten och hälla på så det fryser sen går du hem och hämtar grejerna och åker..kan ju öven packa snön riktigt hårt efter du hällt på lite vatten så sätter det sig bättre..

Hur du gör!
1.skotta upp en liten hög snö.
2.på med lite vatten och packa snön
3.lägg på några tall,gran, andra kvistar i botten.
4.på med mer snö
5.mer vatten och packa.
6kvistar och snö
7.vatten och mer snö packa det hårt och sen på med mer snö och vatten tills du fått den storlek du vill ha.

vänta nån timme innan du börjar åka i det så det får frysa ordentligt..

Senast ändrad:
Byga Hopp i 7 minus?
tjenare!
du får vara med och packa ihop snön på hoppet under tiden ni bygger!

gräv en stor jävla snöhög, sen på men skidorna och gå på högen så att snön trycks ihop. och sen på med massa mer snö och pressa igen! går så tills hoppet är lagom för er

Byga Hopp i 7 minus?
precis som KaILe säger! men dessvärre tror jag inte de kommer hålla riktigt bra ändå, kanske om du öser sjukt med vatten o sen inte kör på nån timma så kan de ju bli hårt, lycka till!

Byga Hopp i 7 minus?
Att göra som KaILe säger blir nog bäst men det är den dryga varianten!
Skotta bara upp feting snö högen och platta till ordentligt med spade, gå med skidorna på hoppet också så man ser till att det håller!

Byga Hopp i 7 minus?
personligen så tycker jag att det är lättast att ta klumpar från närligande snöhög/plogvall (om det nu finns en sådan) för att göra en grund, sen är det bara att lasta upp snö för att fylla igen luckorna som uppstår. funkar hur bra som hellst.

Byga Hopp i 7 minus?
salt är det ända som gäller, funkar hur bra som hellst! Bara bygg kicken, (den kan vara hur lös helst) shapa den till perfektion (fortfarande lös) och salta som fan (och den blir stenhård och färdig att shredda låss på) Fungerar även i minusgrader, dock med något försämrad effekt.

Senast ändrad:
Byga Hopp i 7 minus?
salt gör att vattnets fryspunkt sänks med några grader så det funkar inte om det blir för kallt tror -5 brukar vara max för att det ska vara vettigt att häva på salt

Byga Hopp i 7 minus?
I minus 7 grader är jag ganska övertygad att det inte fungerar. Har aldrig gjort det när vi har byggt park eller saltat slalombanor i -7. Max är minus 3 i snön. Och det är snö tempraturen som avgör det hela.

//H

Byga Hopp i 7 minus?
Förra veckan var det ungefär -5 i gävle. då byggde jag ett hopp. jag använde mej av en lastpall för att stoppa snön. det gick utmärkt :).
så nog borde det funka om du kör med lastpall eller liknande

Tillbaka
Topp