Bygga egen rail, hur?

PeAC

Ny medlem
Bygga egen rail, hur?
cha! hur bygger man en egen rail? tänkte mest på det där under själva railstången. har en 3.5 meter lång stång som är runt 3-4cm i diameter. tänkte fråga er kunniga om det är värt att ha träskivor under den för stöd eller för dekoration? ska nog svetsa ihop den med andra järnrör för att få den stadig men jag vet inte riktigt hur jag ska ha den. om det är ngn som har vackra bilder på hur man bygger en rail blir jag lycklig.

Bygga egen rail, hur?
svetsa ihop ändarna på stången med två lodräta stänger som du drar ner en bra bit i marken så den sitter bra. se upp för förädiska svetsfogar bara.

Bygga egen rail, hur?
den där länkaen du gav oss i frösta svaret visaar sej inte var så mkt til hands. nån anan som ve t en sida där man verkligen får instruktioner till att bygga en rail?

Bygga egen rail, hur?
jag har byggt ett rail och det blev bra! Ska förlänga det också så att det blir ett kinkat rail. Det är ju bara att svetsa fast två stöd som ser ut som ett T så är det klart.

Bygga egen rail, hur?
jag byggde en egen rail i vintras. den var skitstabil!

tre ben : fötter på de två yttersta (de satt ungefär 30cm från rörändarna) och ett på mitten utan fot för att ha lite svikt (egentligen hade vi inget material men det är den inofficiella förklaringen)

tips: bygg en rail som är längre än 5meter lr en kinkad rail. tråkigt med en 3-4 meter kort rail. kul en kvart sen kan man den så pass väl så man tröttnar på den innan man går vidare. ska väl utveckla min konst i vinter med switchat upp på railen och så vidare..

ps. bandy- och hockeyrinkar producerar snö långt tidigare än natursnön kommer, åk dit med en släpvagn och stjäl lite o lägg vid naturliga railar o kör på hösten ds.

Bygga egen rail, hur?
nackdelen med plast är ju då att du måste ha ett otroligt hårt plastmaterial annars blir det lätt hack i röret och då kan det "hugga" när du glider över och det kan få mindre trevliga effekter för åkaren..ha`de

Bygga egen rail, hur?
håller med ovanstående. testa till exempel att raila i närmsta trapphus med spiraltrappa. kan bli kul?

Bygga egen rail, hur?
sak bygga en rail hemma farsan fiksar typ 2-3 fem meters långa järnrör som jag svetsar ihopp och fiksar sen en stälning och sen bara kör :P fett bra lovar:P

Tillbaka
Topp