Bygga park

• Trådstartare Trådstartare KUK_AKE
  • Start datum Start datum
K

KUK_AKE

Guest
Bygga park
Jag undrar om nån vet nåt om den här utbildningen som ska finnas i åre där man ska skolas till parkbyggare. typ hålla på med pistmaskiner & liknande. Är det nån som har hört talas om detta?

Bygga park
vadå haha!? han kanske tycker det skulle vara kul?
tänk om det inte skulle finnas några parkbyggare vad skulle man göra då!?

Bygga park
det finns en linje i järpen som heter övernsnöfordon, möjligtvis där man blir det i så fall... Där sysslar med backskötsel och liftar,skotrar m.m.

Bygga park
JEPP_E -> Smarta inlägg?
Jag skulle aldrig vilja jobba med att t.ex. hämta sopor. Men hur skulle det fungera om ingen gjorde det? Alla jobb är i princip lika viktiga för att vi ska få det roligt och ha det bra.
Kanske är bättre att uppmuntra de som vill göra saker du själv inte vill göra?

KUK_AKE -> Har för mig att dreams.se körde något sådant. Men kolla deras hemsida. Tror dock att det var för de som är anställda på skidanläggningar som ansulter sig till dreams.

Bygga park
Jag tycker att parkbyggare / parkskötare skulle vara jävligt skoj! Fatt skönt jobb att "slänga" upp parken för typ slopestyle i x-games :) sooft :D

Bygga park
Skolas till parkbyggare kanske låter lite galet.... men pistör då kanske? Åsså givetvis som säsongsarbete om det ska hålla.

Bygga park
i så fall som säsongsarbete och det är ju jävligt mycket roligare att va parkbyggare än pistör o bara pista tråkiga vanliga pister..

Bygga park
det är väl grymt att sköta om parken då kan du fixa sånt som du brukar tycka är skit i andra parker
och om ingen var pargbyggare skulle vi inte ha några parker så det är mycket viktigt!! fler parkbyggare behövs

Bygga park
Parkbyggare är ju najs! Pista/bygga på natten och åka skidor på dagen, helt suveränt. Sen om du skulle bli värsta pro på parkbygge så får du kanske dra till X-games och sånt!

Om du inte hittar nån utbildning, så försök knyta kontakter med olika pistare :P

Orka JEPP_E

Bygga park
Lär ju hända bigair. Han som äger backen lär se dig i backen och kommer och frågar om du vill bygga parken. Bygger du parken och den bliiir feeet sen kommer en snubbe och frågar vem som gjort den då är det du som gjort den. Då ber han dig komma och göra parken till xgames.... elller?

Bygga park
SV: Bygga park
Av: BigAir Datum: 2005-03-21 07:54:05

Parkbyggare är ju najs! Pista/bygga på natten och åka skidor på dagen, helt suveränt. Sen om du skulle bli värsta pro på parkbygge så får du kanske dra till X-games och sånt!

Om du inte hittar nån utbildning, så försök knyta kontakter med olika pistare :P

Orka JEPP_E

fatta att om man vill köra pistmsskin och hålla på med parken i åre så jobbar man från kl 17:00 till 00:00 och sen börjar nästa pass 00:00 till 07:00-08:00... så du orkar aldrig att åka på dagen....

Bygga park
parkbyggare lär vara ett nice jobb, vet dock inte hur många skidorter i sverige som satsar på feta parker men de kommer väll snart, mammoth lägger ca 1 million dollar om året på parken(parkerna). Att skapa parken från grunden måste vara grymt, mycket planering o jobb innan snön börjar komma. Men bara att sköta den är ju ett bra sätt att finansiera sässongerna.

Om du är intreserad av att skapa parkerna borde du kanske läsa till landskapsarkitekt o sen försöka få jobb med att designa skid/skate/BMX etc parker o banor. Om man nu skulle trötta med det kan man ju alltid skaffa sig ett "normalt" jobb.

Bygga park
det finns en kurs för detta det är dreamparks som håller i detta!
kolla på dreamparks hemsida så finns det nog mer info!!!
tror inte den är i åre typ sälen tror jag!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp