Byta bindning skida till skida?

bois

Medlem
hej...
nu e det så att jag har ett par scott p3 03/04 (som är ungefär 76 cm vid midjan) med salomon binding...
och så funderar jag på att köpa gotama (som är ungefär 105 cm under midjan) istället...
Men nu e det så här att jag inte har riktigt råd med att köpa nya bidningar igen...
Då undrar jag om man kan köpa gotama och sedan ta bort bindingen från mina p3 och fixa en ny, breddare stopper. Och sedan sätta på bindningen på gotama...

Var kan man få tag på breddare stoppers?

Senast ändrad:
Bara att gå till någon bra skidaffär och köpa bredare stopper, inga problem.
Det är inte speciellt svårt att skruva på bindningar, men det går ju lämna in till nån affär för en liten peng om du inte vill göra själv

Om du ändå hostar upp ett par tusen för de nya fina skidorna tycker jag absolut att du ska hosta upp ett par hundra till för att vara säker på att få det rätt monterat.

Som sagts; gå till närmsta respektabla skidbutik(kanske samma butik som säljer dig skidorna?) be dom att fixa en fet-stopper och montera densamma illsammans med bindningen på dina skidor.

Det är ruggigt pilligt att montera en bindning utan monteringsmall om man vill vara säker på att få det rätt, och skulle du göra fel kan det vara kört -om butiken fukkar dina skidor är det mest deras problem.

Hoppas du blir happy-happy med dina nya Volköl-skidor -I know I am!

Tillbaka
Topp