Byta till mittmontering

• Trådstartare Trådstartare NOZ
  • Start datum Start datum

NOZ

Ny medlem
Byta till mittmontering
Tjena, jag är ny här på forumet så jag har inte hunnit läsa igenom hela forumet än.

Men men, Jag har ett par Salomon Threat 08 eller 09 (172cm tror jag) och jag har bakmontering på dom och skulle vilja byta till mittmontering. Skulle det funka att borra ett par nya hål eller skulle dom spricka då?

Tacksam för svar!

Byta till mittmontering
Bindningarna har jag ingen aning om vad det är för märke, men det var sådana som följer med när man köper nya skidor

Byta till mittmontering
nu vet ju inte jag hur nära dom gamla hålen dom nya kommer hamna. men om dom inte är jättenära varandra så ska de inte vara några problem. se till att plugga dom gamla hålen :)

Byta till mittmontering
Alex_Sverin sa:
nu vet ju inte jag hur nära dom gamla hålen dom nya kommer hamna. men om dom inte är jättenära varandra så ska de inte vara några problem. se till att plugga dom gamla hålen :)
Ok men tror du att intersport eller någon sådan affär skulle klara av det utan att klanta till det?

Byta till mittmontering
spelar ingen roll vad det är för skidor eller bindning.
det går jättebra att flytta om monteringen. fyll igen dom gamla hålen bara!...eller om du lämnar in så fixar dom allt i butiken.
lycka till!

Byta till mittmontering
även intersport och dom kan fixa. idioterna där monterade mina bindningar fel. så dom fick montera om hehe! men var skit snyggt gjort med dom gamla hålen och så när dom väl gjorde rätt

Byta till mittmontering
jo_jibber sa:
spelar ingen roll vad det är för skidor eller bindning.
det går jättebra att flytta om monteringen. fyll igen dom gamla hålen bara!...eller om du lämnar in så fixar dom allt i butiken.
lycka till!
Ok tack för svaret, jag ska lämna in dom så får dom fixa till det!

Byta till mittmontering
Jag passar på att utnyttja en gammal tråd istället för att skapa en ny.

Saken är nu den att det börjar bli dags att skaffa nya pjäxor. De nuvarande pjäxorna, med ca 7 år på nacken, är väl okej, men passformen är inte helt perfekt utan pjäxorna är kanske ett halvt nummer för stora. (Så går det när man handlar på rea i den lokala sportbutiken...)
Så min fråga då: ifall jag går ner i sulmått med låt oss säga 5-10mm, hamnar jag då att montera om bindningarna helt och hållet? Jag utgår från att så är fallet, då mina Marker Griffon, så vitt jag vet, inte går att justera.

Byta till mittmontering
Kronblom sa:
Jag passar på att utnyttja en gammal tråd istället för att skapa en ny.

Saken är nu den att det börjar bli dags att skaffa nya pjäxor. De nuvarande pjäxorna, med ca 7 år på nacken, är väl okej, men passformen är inte helt perfekt utan pjäxorna är kanske ett halvt nummer för stora. (Så går det när man handlar på rea i den lokala sportbutiken...)
Så min fråga då: ifall jag går ner i sulmått med låt oss säga 5-10mm, hamnar jag då att montera om bindningarna helt och hållet? Jag utgår från att så är fallet, då mina Marker Griffon, så vitt jag vet, inte går att justera.
10mm i skillnad blir svårt om du ska ha rätt förspänning, men 5 borde gå

Tillbaka
Topp