Byta truckar & hjul på longboarden

sikkan2

Ny medlem
Hejsan!
Jag har tänkt byta truckar & hjul på min Krown longboard som jag köpte förra året. Är ganska ny på detta än så jag tänkte höra vad man ska tänka på vid köp av nya så att de passar min bräda? Funderar på Randal 180 mm & Abec 11 gumball 76 mm 78A. Låter detta som bra val för en som mest åker runt på gatorna i stan och inte i några större backar??

Tacksam för lite tips.

180 truckar passar jättebra till din bräda. Desto bredare truckar du har desto svårare är det att få wheelbite. Randals 180 truck är bra på det mesta. jag cruisar och kör snabba backar +70kmh på sånna truckar och det fungerar finfint. Om du bara ska cruisa och inte slida, köra downhill eller så vidare skulle jag tipsa om gumballs 75A istället, ju mjukare hjul desto smoothare ride.

Kullager är inte det viktigaste, ta det som dom har i butiken men abec11 biltins är väll det lättaste att ta till dina gumballs, dom har en inbyggd spacer för att passa perfekt till abec11 hjul. Så kör på whatever om dom inte har Biltins, kullager is all the same efter en tvättning och oljning :)

lycka till!

Tillbaka
Topp