byta ut mina trouble makers från 05. mot?

kebacken

Aktiv medlem
hej!

måste skaffa nya parkskidor eftersom de går inte å svänga på mina gamla troublemakers längre.
har åkt på dem i typ 5 år, dom är 185 cm vilket är lite för långt. hade samma skida fast 178 innan som gick av dock.
dock jävligt nöjd medm ina troublebmerks, hårdhetosv

ska köpa nytt nu. men vad? är ju sån djungel.

kriterier:
minst 178cm max 182cm
inge rocker va?
ingen allroundskida som ska funka överallt
inte för mjuk, är som sagt nöjd med mina troublemakers.

provade suspect 181 i höstas tyckte dom va nice. men ja täntke ändå höra med er experter vad ni säger....

har influensa, ursäkta stavning m.m.

justja, åkare/stil:
jag är typ 90kg och 185 lång själv. med en starköl i magen sätter jag 270 upp och en 720 här å där, men glansdagarna är förbi

xoxo

Senast ändrad:
Salomon Teneighty, Rossignol Scratch, Head Mad_Trix, K2 Public Enemy, riktigt bra skidor med medelflex...

Du säger ingen allroundskida? Är du mest inriktad på park pist och vill ha något styvare(även med tanke på din vikt) poppar dessa upp i huvudet.
Rossingol s4, salomon suspect/dumont,völkl wall, moment reno jib, Dynastar 6th Sense Superpipe. Libertys skidor har jag för mig är något styvare också.

Senast ändrad:
Du är 185 cm och väger 90. Och tycker 185 är för långt? Jag skulle nog säga att 185 är för kort. JAg har själv ett par Alpha 2 i 182 för parken och tycker dessa är på tok för korta. Och jag är då 178 cm och väger 70. Men smaken är väl olika.

När det gäller vilka lagg du ska ha så är väl vilka nya som helst bättre än Troublemakers, hade ett par sånna förut, fyfan vilka dåliga skidor.

Annars sök, finns en massa väldigt liknande trådar.

tack för svaren gott folk!

gos: de är precis sånt jag vill höra. att jag inte kan göra en försämring .)

det finns vääl orsaker till att dina alpha 2 känns kortare än vad dom egentligen är. (rocker, kort svängradie, styvhet m.m.)

det blir ett par suspects iaf.

Jag skulle säga att 185 är rätt lagom :) fast som han säger smaken är olika. Själv är jag 182cm, väger 94kg och kör på ett par salomon 2012 179 långa och tycker det funkar utmärkt!

Tillbaka
Topp