Byte från snowboard till skider ?

walleballe

Ny medlem
Sha , jag har åkt bräda hela mitt liv och är hyfsat skön , sätter väl 720 och lite sånt..
På skider kan jag bara åka slalom inte hoppa , men funderar på att börja köra twintips och trixa lite , ska jag ge upp snowboarden för skiderna ?

Känner du dig töntig när du åker bräda - JA
Känner du dig töntig när du åker skidor - NEJ

Stämmer inget av det in på dig tycker jag att du ska göra som du vill. Du lär märka vad som är roligast. Bara för att du sätter ett par skidor på fötterna försvinner inte brädfärdigheterna vettu la.

Kombinera!

basolut inte enligt mig, men det är bara för att jag är brädåkare ^^. men seriöst, om du har tröttnat på snowboard så kan du väl börja med skidor om du vill. men personligen skulle jag aldrig byta om jag skulle ta 720. Men annars kan du väl åka båda.

"You will know (the good from the bad) when you are calm, at peace. Passive."

"Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will..."

hoho gjorde samma byte som kid. Drog väl 3a och sånna fjant saker på bräda.
Saknar att inte kunna poppa varenda kulle och att glida puder med stiiiiil.
Bräda är bara så sjukt mkt mer steeze. Man kände sig dock rätt körd första veckan man åkte skidor, men jag började åka skidor när jag var riktigt liten så jag visste endå lite hur man gjorde.

Testa om du kan låna nån kompis skidor och prova lite och se vad du tycker är roligast.
Jag sjv testade en polares skidor och drog 3a på 5e försöket, då kädes det bra mkt roligare samt att jag var less på knäppav och på bindningarna och inte kunna ta sig fram på samma sätt som skidåkare.

Absolut icket enligt mig heller haha, önskar åxå att jag var bättre på bräda för ser mycket fräänare och sköönare ut :DD

köp ett par billiga skidor o kör lite ibland, du behöver ju inte släppa snowboarden.

nejdå, om du redan är såpass bra att du sätter 7a på brädan så tycker jag du ska fortsätta med det... men prova att åka skidor en dag och om du känner att det är helt rätt så är det upp till dig om du vill byta.

jag åkte skidor först men sedan första dagen på brädan va man fan kär finns igen skönare känsla än att glida runt på brädan

Mysis sa:

Stämmer inget av det in på dig tycker jag att du ska göra som du vill. Du lär märka vad som är roligast. Bara för att du sätter ett par skidor på fötterna försvinner inte brädfärdigheterna vettu la.

Kombinera!
Så du åker för o vara cool? Sånna som du borde inte få åka i parkerna

Har nyss gått det steget från skidor till bräda till skidor för en vecka sen. :)
Skidor är mkt goare känsla i men snowboard är så jääla skönt när man ligger o flyter i backarna ;)

Snowboard är så mycket stilrenare att köra så byt inte...

//H

ugo sa:
Mysis sa:

Kombinera!
Så du åker för o vara cool? Sånna som du borde inte få åka i parkerna
Ja oh ja! Då är det en himla tur att jag inte åker park! Kanske glider igenom någon gång på ett besök men blir sällan varaktig bland hopp och räcken.

Jag åker själv skidor men som andra säger längre upp om ja vore i dina kläder så skulle jag hålla mig till snowboardåkningen

Har åkt skidor typ 30 år och snowboard 5, snowboard är det roligaste jag gjort i snö, men jag tycker så klart du ska prova nåt nytt också, kan aldrig vara fel att prova och utveckla nya sidor.....

kör båda och vetja...det e ju rätt tufft att vara ena dan i backen med snowboard o dra 720 o sen komma nästa dag o dra det med skiies:D

aa många bra svar är det , men jag tror jag ska testa lite skider men ändå hålla igång med brädan så man inte tappar feelingen , vad tyckre ni om det ?

jag åkte bräda förut men bytte till iår lätt värt det har blivit mkt bättre på skidor en vad jag var på bräda.

Byt inte! kan du redan snurra me brädan så kan du ju börja öva på korkar och rodeon, samt volter, så ska du se att en helt ny värld öppnar sig! snowboard är inte alls bara snurr! på senare tid har allt mer dubbelvolter och "-skruvar" börjat synas i filmerna, och här [i Finland] behöver man inte alls spendera mycket tid i parken för att se många fina volter, mm.. så keep up the GOOD work, fall inte för det svenska grupptrycket och bli skidåkare! än finns det hopp..

Vad alla pratar om vad man kan mest på? vad som ser coolast ut, vad spelar allt de för roll? handlar inte åkning om att bara ha roligt? spela roll vad du åker, kör med de DU tycker bäst om och med de DU har roligast, visst är det roligt att göra hoppa, snurra å göra volter men vafan de kan du ju göra med båda två, de är ju bara å lära sig! + att de finns så mkt annat än att jibba... bara prova och se!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp