Camelbak

Camelbak
Tänk bara på att det är relativt lätt att spräcka en camelbak och finns inget mer irriterande än en kall dag i liften känna att man sakta håller på att bli genomblöt.
Nu höll iof min hela den här säsongen, men var tvungen att laga den förra året efter en hård landning.
Hittade den här prylen som förvandlar vanliga flaskor till "okrossbara" camelbaks, är lite sugen på en sån...
http://www.highsport.se/produkter/produkter.html?smarttube.htm~main

Men om du verkligen vill ha en vanlig Camelbak så satsa på kvalité, de billiga pajjar direkt och fyller ryggan med vatten. Kolla http://www.terrang.se/

Camelbak
Saker är till för att användas, och kommer att gå sönder när de känner för det.

Jag körde en säsong med naturkompaniets billga plastacamelbac. Klockrent munstycke och camelbaken höll. Så den kan jag rekommendera. Billig och bra.

Vanliga flaskor tror jag inte på alls, fördelen med en camelbak är just att den är mjuk och inte känns när den är fylld med 3 liter vatten såsom en flaska skulle göra..

Camelbak
Den där korkkonverteraren har jag själv funderat på några gånger, det verkar ju så jäkla smidigt! Jag har en Cambak (original) och den har aldrig svikit mig! Se bara till att den ligger bra i fodralet så tror jag att du kan undvika att pajja den hyffsat lätt...

Camelbak
Smart Tuben är sjukt bra. Kört med den tvà säsongern. Och du känner inte slla den. Varför skulle du känna den? Kanske màste packa lite annorlunda iofs.

//H

Camelbak
Den däringa flaskkonverteraren tycker inte jag om, svårt att få flaska så att den ligger bra på ett ställer där den inte ger skev vikt. Kanske inte spelar någon större roll men det känns fel och att ha något gnagandes i bakhuvudet vid skidåkning är bara dumt...

Platypus vätskepåsar fungerar utomordentligt, jag och några vänner har kört på dem i x-antal år nu och ingen har haft några problem med dem även fast vi ett otal gånger kraschat hårt på ryggen. Det jag skulle kunna tänka mig tar sönder på sen när den ligger i rätt fack i väskan är, knivar, skruvmejslar osv. Detta åthjälps väl lättast med att inte ha sånt i väskan? Finns ju multitools. Lägg lite av extrakläderna mellan vätskepåsen fack och övrig utrustning så är du helt safe.

Camelbak
Är inte heller så såld på den där flaskkonverteraren. Gängar man fast en PET-flaska på den där som man har i ryggan och sedan råkar krascha så man landar på ryggen, så kan man skada sig ganska duktigt kan jag tänka mig.

Ok att flaskan kanske är okrossbar, men ryggen är inte det.

Senast ändrad:
Camelbak
Du kör ju runt med bra mycket hårdare saker i ryggsäcken än en pet flaska, så det behöver du nog inte oroa dig så mycket för... Är dessutom inte flaska proppfull så trycks den ihop när man landar på den.

Camelbak
Unbottle är ju en kanonmodell som även finns i "vintermodell" med thermohölje till slangen och deras frysskydd till munstycket pà. Den fungerar riktigt bra samt att den hàller för att krascha med. Cykelcity.se tror jag haft dem i sverige. I verbier fanns det i mànga av butikerna men dit kommer du kanske inte varje dag....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp