Canada eller USA ???

Magnusgm

Medlem
Canada eller USA ???
Hej
jag ska ev åka som utbytesstudent till USA lr Canada. Jag undrar helt enkels villket ställa som har bäst åkning? I USA skulle det vara frågan om klippiga bergen medan i Canada den del som talar engelska. Det skilljer endel i pris mellan ställena så jag skulle vilja få lite tips och reflektioner. Jag undrar oxå om någon vet gränsena för köp av alkohol på de olika ställena :P
Tack

//Magnus Graf Morin

Canada eller USA ???
Hallå! Var i Alaska. Rätt schysst som utbytesstudent. 21 för att köpa sprit är ju iofs inget vidare men
men... Åkningen där kan man iaf inte klaga på dock. Negativt med USA är ju att det är USA....
Hoppas du får ett bra år hur det än blir.

Canada eller USA ???
Jackson Hole är ju en klassiker om du satsar på USA. Där lär du ju å andra sidan knappast hitta nåt universitet, men kanske i grannstaten Idaho...
Annars är det ju inget fel på Colorado State University i Ft.Collins/Denver. Då har du pendelavstånd till både Vail och Breckenridge, samt i värsta fall Aspen.

Skidåkningsmässigt så tror jag dock att du blir mest nöjd om du väljer Jackson. Stället är verkligen "The last Frontier", så gillar man westernstäder så är det rätt ställe.. :-)

Ett förtydligande dock... Oberoende om du väljer USA eller Canada så lär det vara Klippiga Bergen vi pratar om - eller någon av dess utlöpare i Alberta eller British Columbia.
(Såvida du inte väljer Kaliforniens Sierra Nevada bergskedja, med Mammoth Mountain och Lake Tahoe förstås).

//Jonas.

Canada eller USA ???
Alokoholåldern är 19 i BC i alla fall, tror det gäller hela Canada. Annars funkade SL-kort med modifierat födelsedatum som falsklägg för en annan svensk när jag var i USA 97.

Canada eller USA ???
Jag har själv pluggat engelska på University of Utah och det var väldigt bra. Inom mindre än en timmes körning från campuset så når du flera bra skidorter tex Snowbird, Alta, Brighton och Solitude. I Alta och Snowbird snöar det ca 12 meter supertorr pudersnö per år så det är inte helt fel. När jag var där säsongen 93-94 så gick det bussar från campuset till skidorterna men annars så kommer du säkert att träffa folk som du kan åka bil med.

Du får ha det så bra vad du än väljer.
/Hasse

Canada eller USA ???
Åker du till Alberta i Kanada så är åldergränsen 18,
åknigen är mycket ´bra och du kan välja mellan, Banff, kicking horse och jasper m.m.
Har itne riktigt fattat om du ska åka som utbytesstudent med typ sts eller om du ska åka på egen hand och läsa på universitet.

Men om det är så att du åker med ex sts, så kommer du inte få välja alltför friskt var du kommer få bo men i de flesta ställena i Kanada kan du ju åka skidor, Var själv i Kanada i whitehorse yukon territories förra året. och fick in en hel del dagar på snön.

I det hela säger jag åk till Kanada mycket skönare folk än Jenkarna.

Canada eller USA ???
Genom vilka aker du? Ak inte med EF iaf, da kommer ju inte fa valja alls vart du ska hamna. Och sa trasslar de till allt. Mycket pizza i USA, men i Canada sa ar alla trevliga... Och aldern for sprit lagre... :)

//utbytesstudent just nu (USA)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp