Canada goose vs Sweden swan

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Canada Goose (kinesiskt hår), Sweden Swan (svandun och diverse småfåglar), Scandinavian Moose (Älddun, lite torkat skit osv).

Hehe, verkar vara ganska urspårat. Men rolig läsning ;)

Senast ändrad:
Vad fan ar sweden Swan? Lojligt amne..men maste bara saga att, jag ar i Canda nu och fryser nastan ihjal..kom da pa en bra idee att kopa mig en Goose. Men ingen vet vad det ar har. Tur ar val det..egentligen for det gor ju att jag tar mitt fornuft till fanga och koper en riktig jacka...sen slipper jag bli mobbad nar jag kommer hem igen!

Det namnet tog du från mitt inlägg va bigair? Jag fick nämligen en hemvirkad mössa av min gamla flickvän i födelsedagspresent. Det var en svan på och hon kallade den för Swedish Swan som skoj för canadian goose.

trodde de hette canadian goose för att dunet plockats från självdöda kanadagässkadaver som samlas in från sveriges alla parker/grönområden nu när det börjar frysa på..

Det enda som funkar e ju scandinavian moose-jackorna..dom e varma och så får man respekt av både sthlm´s-bratts och tyskar..köp,köp,köp...peace

Nää men det e torkad älgskit istället för knappar i den där lilla plastpåsen du får med i innerfickan när du köper jacka..och så e det älgpäls på kragen...sen tror jag att man kan få med ett huvud till väggen om man lägger till en slant... men det kanske e älgdun, jag har ju inte skurit upp o kollat..hmm..jag sätter igång på direkten...peace

Vill man ha en sjukt o-prisvärd jacka och ha hundpäls på jackan så är det väl upp till var och en att ha en gås-jacka. Jag vet inte vad man vill säga med att äga/ha en sådan jacka? För 5000kr får man många många bättre och snyggare kläder, där man t.ex slipper ha reklam för märket på jackan.

Jag fattar faktiskt inte varför så många här gnäller som värsta kärringarna över Goosen samtidigt som dom själva går och köper skaljackor för 5000 kr utan att tveka.

Edit: man hör inte mycket gnäll när någon köper en skinnjacka för 5000 kr heller.

Edit igen: Dom där färgglada dunjackorna från Fjällräven med gula snoddar som "alla" har kostar också runt 5000 kr, ska ni inte gnälla på dom också?

Hur många canada goose trådar ska det finnas här på freeride?

Vad jag har hört:
Jackan skall vara skön och varm, mysigt.

Vad jag tycker:
Onödigt dyr jacka, duger inte att åka nerför backarna med, vilket gör att jag tappar intresset för den helt.
kommer jag se en i pisten tänker jag skratta och peka.

Summan av kardemumman:
Jag skulle inte lägga pengarna på en sådan jacka, inte alls vad jag letar efter.

Sista neutraliserande åsikten:
Sen får väll de som villl ha en "gås" ha det, Det är deras val.

Canada Goose ræknas som ett B-märke i Kanada har jag hört.... Den är säkert väldigt bra om man är frusen och ska stå stilla.... Men om man ska röra sig så kommer man ju att dö av värmeslag, samt att jag inte precis tycker att den är så snygg för de pengarna....

Mvh
Veronica (Scottfantast....)

Dunder: "kommer jag se en i pisten tänker jag skratta och peka."

Eftersom det är ganska många förutfattade meningar om att Gås-folket inte kan åka skidor, har jag gått ut å köpt en omedelbums, sen bär det av mot snön just i detta nu faktiskt. Allt för att få höra alla kommentarer i liften där man är iklädd en uppknäppt Gås samt jeans, vaklart. För att sedan se samma personer stå med hakan i knävecken när man sätter en liten back-flip.

Kan knappt bärga mig.

Vadå varm föresten, den är ju grymt skön så länge man inte drar igen dragkedjan.

Vaddå "gått ut och köpt en omedelbums"? Har du köpt en ny gåsjacka i år igen? Dög inte den du åkte i förra året?

Som jag sa ovan, Ser jag någon åka skidor i en gås jacka kommer jag peka och skratta! förhoppningsvis är det dig jag ser så du säger "jo jag vet, någon var ju tvungen att ta en smäll för laget".

GNU, den gick sönder. Kvalitén var inte den bästa, men hörde från initierade källor att årets skulle vara bättre lämpad för utförsåkning/after-ski. So I´ll give it a try!

Gant är från början ett Amerikansktmärke. Men på 50-talet gick det sämre och sämre för bolaget och det gick i konkurs, ett par Svenskar köpte upp det lanserade samma koncept som de haft i USA i Sverige med lyckat resultat. Och nu planerar man att ånyo lansera det i USA. American Casual and European elegance, de e så de hänger ihop ;)

Att åka skidor i en Gås, å åka skiten ur alla på berget; är likställt med att komma till golfbanan med ett halvset MacGo föreslå en runda matchspel å vinna med 10-8.

tja! dom som man ser mest använda denna jacka som är avsedd för kalla nästan extrema klimat är dom som bor i stockholms inerstad! haha jo kan ju tänka mig den extrema kylan som det kan uppkomma där! men men tor faktist mest på att man köper en sådan för att den är populär,funkar och kostar! Tack för mig!

Hörde av en som jobbade som termometeravläsare på en väderstation i Sibirien att jackan funkar bra när man står still i -50, men han drar upp dragkedjan...

Smogen: ...årets skulle vara bättre lämpad för utförsåkning/after-ski.

En jacka som är lämpad för både afterski och utförsåkning finns ju faktiskt inte då det är två helt olika saker, ungefär som Hockey och bordtennis.
inte sant?

Då återstår bara frågan enligt GNUs senaste inlägg, vilket kom först gåsen eller äggen???

Canada goose e ett jävla brats märke man vill bara flasha att man har pengar!!
Om jag hade råd med en gås jacka skulle jag fan köpa nått annat.!!!

HARE BRA!

Det är otroligt vad mycket aggressivitet goosejackorna vållar! Dom som inte har råd med en gås är förbannade på dom son har det å säger att dom e jävla brats medan "bratsen" tycker att dom köpte jackan för att den är bra. Det argumentet håller inte eftersom dom som använder den bor i stockholm där det inte är tillräckligt kallt och för att inte svettas måste hom ha den uppknäppt.

I själva verket är diskussionen helt ointeressant. Goose jackorna är redan ute och nu e dom så billiga att dom inte längre fyller sin funktion som bevis på att ens föräldrar har mycket pengar. Dags att lägga ner!
Tack!

Smogen. Du är inte lurad om du inte känner dig lurad! Och det gör du väl inte? Nej, tänkte väl det! Cool är nog vad du känner dig? Yepp?

Vissa säger Östermalm, jag brukar säga Gooseland!
90% av alla under 20 har Canada goose jackor i den stadsdelen. Fyfan va trist.

haha, då kan jag ju ta tillbaka min förlorade ungdom ju. Smälter jag in med tonåringarna är jag mer än nöjd. Jackan växer mer och mer i mina ögon.

sämsta köpet i år skulle jag vilja säga är gås... visst, varm o go e den säkert. men så mycket mer är den nog inte.. o var sjutton hade de som åker skidor tänkt åka; sibirien!? dåndimpen för fan!

Om man vill ha en varm vinterjacka som inte skall användas till skidåkning och tycker att Canada Goose verkar ok. Vad skall man då köpa för att inte reta upp alla gåshatare ännu mera. Kom gärna med tips på detta

Men snälla!!! Fattar inte att folk fortfarande orkar bry sig om oss som har Canada Goose!!! Är inne på min andra nu o de är verkligen de bästa jackor jag någonsin haft!
Själv bor jag i Skåne o här e verkligen rått o kallt under vinterhalvåret. Mina Goose e faktiskt de enda jackor jag inte fryser i! Så de passar alldeles utmärkt i vårt klimat o inte bara i Sibirien osv. som vissa hävdar. Ok att jag e lite frusen av mig men ändå...
Däremot skulle jag aldrig få för mig att åka skidor eller gå på after ski i en Goose.

helt rätt Svansen, Gant är från sverige fast goose lär inte vara det...

helsningar från goose.paradiset nr2: djursholme

Varför inte köpa en gås-jacka, klippa av ärmarna och spraya "krossa kapitalet", eller annan fyndig slogan på ryggen?
Asbra. Stekarna gillar dig eftersom du har rätta jackan och dessutom är coolt slösaktig. Vänsterkidsen avgudar din arga slogan, din trasiga stil, plus att du vågar gå din egen väg.

Jon(et) Olsson kanske skulle kunna virka en "gås-jacka", borde ju gå hem bland kidzzzen...ja´ menar det finns ju svindyra mössor som är virkade av någon som heter "kask"(alt. task)...ere´ nån som har en sån...???

skidpryot - med kniven på halsen...

Tillbaka
Topp