Canada goose vs Sweden swan

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Finns väl bara än sanning o den är ju att det är ett status märke.. vem köper en jacka för 5 lök.. lär ju inte funka bättre än en billigare.. så jag tvivlar på att man köper den för funktionen..

Ok. Det är inget fel på jackorna i sig. Det är säkert en superb kvalitet och de är varma, klart att det kostar. Kanske inte 5000:- men så smakar ju varumärket en del också. Jag kan mycket väl förstå att man pungar en hel del cash för vissa varumärken som ger en viss image.
Jag skulle aldrig köpa en Goose av just denna anledningen att den placerar en i ett visst fack. Ett fack som jag helst inte beblandar mig med.

Outermountain, en fjärdedel av alla medlemmar på Freeride sitter säkert med minst en skaljacka var för 5000 kr. En Goose används nog fler dagar per år än en skaljacka för de flesta. Och i skaljackan finns det ju inte ens något dun...

Är det en 25% som sitter med en skaljacka för 5 lappar blir jag impad.. tror inte ens 10% av de jag känner har en skaljacka överhuvudtaget.. Vem fan har råd att köpa skaljackor för 5000 knappast folk som befinner sig i backarna ofta.. Men sitter man hemma o sparar så kan jag förstå, Lägg pengar på liftkort istället för att glida runt med jackor i innerstan.. Aijht..

Håller med dig Outermountain...fan om man åker så slänger man väl inte 5 lax på jackor...jag lägger hellre dom kulorna på brädor, liftkort och afterski! Canada goose vs. Sweden Swan -Sweden vinner på TKO i hundrafemtioelfte ronden

Det är kul att höra vad fattiga människor tycker... Att 5000 lök skulle vara mycket för en jacke e löjligt. Vafan köper ni jackor... Snacka med hilar, han har i år köppt en skaljacka för 7000... Men sen är den snygg oxo. hahahahaha

visst är jackan varm. hade en själv förut med ett uppsprätt märke. men det känns inte särskilt eget att ha en jacka som precis alla har i (östermalm,djursholm etc.)

det finns bra många jackor som kan värma dig men man kanske inte passar in om man har en mindre "fin" jacka.

jag såg igår när ja var i sthlm stad en pojke på max 11år som hade åtsittande jeans, bakotslickat hår och en tröja där det stod "ÖVRE ÖSTERMALM" självklar hade han på sig sin allt för stora canada goose som gick ner till knäna.. han verkade nöjd!

ps: på myrorna kan du fynda en shyyst vinter jacka för under 300kr. // snaken

Med tanke på de goda andrahandsvärdet som CG jackorna har kanske man skulle maskera sig och dra upp till öfvre östermalm, det är ju lika lätt som att "sno godis från småungar".

Det enda sorgliga med CG-fenomenet är alla fjortisar som 5 lax på en jacka som det växt ur efter två år :P

Ha ha!
Jag bor på Svalbard, i världens nordligste by. Var det någon i Stockholm som skulle ha extremjackor?

HA! Prinsessor!!!

Kan ju även tillägga att ni som köpt Expedition Parka och hävdar det är en bra jacka, är grundlurade! Man snackar vi Snow Mantra (som för den delen ligger på 8000:-) ja då har vi en väldigt bra jacka, till skoter och hundspannskörning. Men vad ska man ha den till i en storstad?

ChristofferB : wow shit fan va coooool din kompis är som köpte en jacka för 7000kr!!!!!!!!!!

sjäv köpte jag en för 1500kr å den funkar perfa !

GOOSE är bra om man jobbar som liftvakt och ska hjälpa STHMLare upp i knappliften i tandådalen.. annars är det överskattat som status pryl..

De som köper gåsar gör det för att visa vad de är för personer, att de kan köpa onödigt dyra saker med pappas konto-kort, killarna(finns undantag) brukar även ha bakåtkammat hår och se ner på folk som inte semestrar i st. tropez regelbundet. Plus att det är en för vanlig jacka, jag vill hellre stå ut från mängden.

Om jag ville ha en bra varm dunjacka skulle jag köpa en Annapurna från Mountain Equipment. Funkar ner till -40 grader.
Lite vettigare jacka, sedan inte lika spännig....
Men den är inget att gå på stan med, då är nog deras Trango jacket bättre...-20 grader
///Mats

Ja! Annapurnan är en toppenjacka, har en gammal trotjänare själv. Tar liten plats i säcken och väldigt varm. Har fått förstärka min efter flera säsongers hårt användande med lite självplockat dun + allas vår vän silvertejpen. Kan ju även tillägga att modellen varit på toppen av alla 14st 8000-meterstoppar.

Men det är klart, jag pröjsa 1800:- för min och det ger kanske inga topplaceringar i dyras-är-bäst-klassen!

visst avgudar vänsterkidsen dens stilen men det kan ju faktiskt vara så att man hellre vill att bratsen ska avguda en:S....

Thullan: Jag fattar faktiskt inte varför så många här gnäller som värsta kärringarna över Goosen samtidigt som dom själva går och köper skaljackor för 5000 kr utan att tveka. bra kommentar..
felix..bigair ....köp dig en sweden swan jacka då..
men du kommer ju bli kallad nazizt och rasizt
inte för att jag bryr mig.

seriöst hur fan pallar man gå runt i en jacka för 6000:- som är gjord för en arktisk vinter! hur roligt är det att gå runt i samma jacka som 1/3 av sveriges befolkning (sthlm) har på sig? i stockholm där mer parten av dessa jackor finns så blir det typ -10, jackan är gjord för typ -30... hoppas dom själv antänder.

Canada Goose-jackorna avänds av vägarbetarna i Canada.... Det är därifrån det kommer..
för de pengarna köper jag hellre ett par nya TwinTips... =D
Ha det gott!

Håller med SPooNE. Men vad fan. Varför bry sig egentligen? Visst, pengarna kan användas till en jävla massa annat, men det är väl deras problem som har dessa jackor.

Föregående talare har nämt: CG är värsta skabbmärket i Canada. Du kan ju då även fundera på vad Polo är i staterna. Olika marknadsstrategier för olika världsdelar/länder.

Jackan är för övrigt snygg, den är säkert varm, och den som åker omkring i en jacka för 1500 spänn tycker jag rent ut sagt synd om. Inte för att man behöver lägga 5000 på en jacka, men upp mot tre tusen känns vettigare. Har själv haft min Burton för 3k i ungefär 5 skidmånader, (och 19 vanliga månader) fungerar lika bra fortfarande, något som jag inte kan säga om mina gamla jackor i 1500 kronorsklassen, som knappt höll för en sportlovsvecka plus något mer.

Tillbaka
Topp