Canada Goose

• Trådstartare Trådstartare GustafoSkimaster88
  • Start datum Start datum
Canada Goose
Gustafo88 är fan grym! det är mer mode att hata gåsjackor än omodernt att ha dom. därför är Gustafo88 den som alla med lite hata-mode-amitioner den ni borde se upp till.. eller nåt.

Canada Goose
Vet inte om nån sagt det hittills, men om dina föräldrar *eller du själv* har råd med en kort canada goos jacka, för 4000 borde la ni ha råd att gå till stadium, eller vilken billig sport affär som helst å köpa en bättre skidjacka än vad du har nu, och en som tål mer än vad en canada goos jacka gör?? eller??

Canada Goose
asså tat lugnt, kompisar!
Jag harn en och jag undrade bara om det GÅR att åka med den! :D Jag vet av erfarenheter att det blir ganska kallt i Kittelfjäll på vinterlovet..

Canada Goose
Thullan: Hellre en Goose på fjället än en Haglöfs på stan.

Va??????

Och till Gustafo88:
Hur kan det bli för kallt med en skaljacka. Det hela hänger på hur man klär sig under. Underställ och fleece så klarar man allt, man blir varm när man åker. Om man sen ska ut och gå en bit uppför också så är det inte allt för trevligt med en tjock tät jacka. Obekvämt med ryggsäck är det också och den vill man ju inte lämna hemma. Förstärkningsplagget till vilopausen på toppen efter en tung klättring kan däremot vara varmt och gott, men helst inte allt för skrymmande, hmm svår kombination. Vad använder ni?? Startar nog en ny tråd...

Canada Goose
om du nu har en goose jacka för fyra papp.. borde du inte kunna fixa fram en bra skidjacka om du nu slänger ut fyra tusen på en annan jacka?
du förresten.. tro inte du är nått du inte kan va.. genom att köpa en jacka som alla andra har är inte att ha nån egen klädstil.. skaffa dig en egen stil som du själv har grabben!

Canada Goose
Lite kul att höra alla snorungar yara om att gåsjackan somk med fördel kan bäras i stan en hel vinter kostar 4000 när de själva drömmer om att få glänsa en vecka i Chamonix med en Klättermusen för 6000kr... Value for money anyone?
Sen är det ju egentligen så att ni hatar gåsjackorna för att ni själva inte har råd och för att de där asfräscha brudarna som ni inte vågar prata med på er högstadieskola bär såna med stolthet ;)

Canada Goose
Alla måste vi gå den hårda skolan. Lämna grabben ifred och låt honom lära sig av sina misstag...

Canada Goose
Grabben tycks dock trycka på rätt knappar. Förra veckan skulle han åka i JL kläder...

Canada Goose
Nu har jag fått min portion skratt för idag, tack allesammans ;).

Skämt åsido. Det skulle säkert gå att åka i din Gås och den skulle säkert hålla värmen rätt bra, men som en känd svensk bergsguide en gång sa: "Fjantar fryser inte!" Jag personligen (och många med mig) skulle dock börja ashånskratta dig när du åker förbi i din omåttligt fula Gås, Men som sagt, du gör som du vill, ingen kan bestämma vad du ska göra med ditt liv.

Canada Goose
Gustavo dina frågor är jättekul, bara frågan om det "går" att åka med en viss jacka får en att dra på smilbanden.

Kom igen, det finns jättefina och BRA dunvästar (Ganska dyra också) som du kan trycka ihop till en liten boll och stoppa i ryggsäcken. Bra som FÖRSTÄRKNINGSPLAGG när du stannar någonstans och det är KALLT. Har du en sådan är det i alla fall inte den hårdingarna kommer att skratta åt.

"Fjantar fryser inte" låter som samma man som sa "En guide ramlar inte"
Vilken kille! Han har säkert både svettats och ramlat och blivit utskrattad för sin fula jacka som mamma brukade tvinga på honom. Nu kan han berätta hur farligt det är på fjället om man inte gör som HAN säger!

Härligt

Canada Goose
Ok, Ok, då e de dags för farsan att ställa allt tillrätta, förklara och berätta för de mindre vetande igen.
Gåsjäveln är en synnerligen varm och trevlig jacka, inte nåt snack om det, men ursprungligen inte tänkt att funka som nån friåkningsjacka diräkt...ungefär lika lite som en ramrygssäck är tänkt att funka för skidbestigning, så svaret på frågan om det går eller inte är att visst fan går det, men det finns betydligt bättre plagg, detta har sagts förut.
Men tillbaka till Canada Goose som alla nyligen älskade men numer verkar hata.
Helt fel att "ingen i Kanada använder dom", Kanadensarna är minst lika stolta över sin gås som vi Svenskar verkar vara för Peak.
Gåsen är menad att vara ett renodlat arbets /expeditionsplagg se http://www.canada-goose.com/ och de verkar inom många områden, bland annat som plagg för många som jobbar på oljeriggar världen över, det mest ironiska i detta är att detta arbetarplagg hamnat på Bratkidzen på malm, men det var väl endast priset som gjorde att plagget var intressant antar jag.
Nej, Nej, Nej, jag har ingen Gås och vill heller inte ha, jag e en reodlad Dryloft Dun snubbe som sen gammalt bolstrar runt i En hederlig gammal hammarhaj. (Peaks tokvarma Expedition Down R&D Jacka).
Köpte den -97 och den har hållt guld sen dess, räcker med en T-shirt under i de flesta väder.....men jag skulle fan inte komma på tanken att åka i den.

Alltså Gustafo.....har ett förslag.
Bränn Gåsen, eller sälj den till farsan, som säkert köpt den åt dig en gång och köp ett RIKTIGT plagg om du är frusen.
Kan varmt rekomendera Marots 8000 M Suit..............

http://www.mtntools.com/cat/techwear/Down/marmot8000Msuit.htm

Ställ sen samma fråga som du gjorde inledningsvis, ska bli kul att få läsa DOM svaren.................

Canada Goose
Ok, Ok, då e de dags för farsan att ställa allt tillrätta, förklara och berätta för de mindre vetande igen.
Gåsjäveln är en synnerligen varm och trevlig jacka, inte nåt snack om det, men ursprungligen inte tänkt att funka som nån friåkningsjacka diräkt...ungefär lika lite som en ramrygssäck är tänkt att funka för skidbestigning, så svaret på frågan om det går eller inte är att visst fan går det, men det finns betydligt bättre plagg, och detta har ju sagts förut.
Men tillbaka till Canada Goose som alla nyligen älskade men numer verkar hata.
Helt fel dock att "ingen i Kanada använder dom", Kanadensarna är minst lika stolta över sin gås som vi Svenskar verkar vara för Peak.
Gåsen är menad att vara ett renodlat arbets /expeditionsplagg se http://www.canada-goose.com/ och de verkar inom många områden, bland annat som plagg för personal på oljeriggar världen över, det mest ironiska i detta är att detta arbetarplagg hamnat på Bratkidzen på malm, men det var väl endast priset som gjorde att plagget var intressant antar jag.

Nej, Nej, Nej, jag har ingen Gås och vill heller inte ha, jag e en reodlad Dryloft Dun snubbe som sen gammalt bolstrar runt i En hederlig gammal hammarhaj. (Peaks tokvarma Expedition Down R&D Jacka).
Köpte den -97 och den har hållt guld sen dess, räcker med en T-shirt under i de flesta väder.....men jag skulle fan inte komma på tanken att åka i den.

Alltså Gustafo.....har ett förslag.
Bränn Gåsen, eller sälj den till farsan, som säkert köpt den åt dig en gång och köp ett RIKTIGT plagg om du är frusen.
Kan varmt rekomendera Marmots 8000 M Suit..............

http://www.mtntools.com/cat/techwear/Down/marmot8000Msuit.htm

Ställ sen samma fråga som du gjorde inledningsvis, ska bli kul att få läsa DOM svaren.................

Canada Goose
Ingenting är är mer härdande än ett lass snö in på bara huden. Killen kommer jufaktiskt vara kung på afterskin och säker spendeara mesta delen av sin tid där! Det som inte dödar det härdar!

Canada Goose
kul att se att folk kan föra en vettig diskussion ;P

det säger väl sig självt att en canada goose är ett helt värdelöst skidplagg, oavsett va folk tycker om design o dyl.

av diskussionen att döma så är det är lätt att få för sig att folk tycker att jackan är skit och ful och liknande pga den typen av människor som vanligtvis bär den. och det kan man ju delvis hålla med om, det är faktiskt en smula patetiskt att vårt samhälle handlar så mycket om märken att typ varannan stockholmare bär dessa jackor idag.

vore för övrigt också intressant att se hur många av inläggsskrivarna som har kopior av den korta gåsen, en jacktyp som är ännu vanligare och ännu yndare smindre unik än gåsarna. finns säkert många som kastar sten i glashus.

och ja, jag har syndat, äger själv en lång gås. till mitt försvar kan sägas att ja köpte den för tre år sen med en landsortsbo okunnighet om va märket canada goose innebär. och ja, jag skäms för att använda den. men de där riktigt kalla vinterdagarna är det oändligt skönt att inte behöva frysa, vilket man definitivt inte gör. den korta jackans "funktion" har ja dock aldrig riktigt förstått mig på. okej att den långa jackan är funktionell i riktigt kallt klimat, men blir de inte en jävla kontrast när de e skitvarmt om överkroppen å röven är blottad? bara en tanke

Canada Goose
aj aj där trampa du foten på spiken. det går inte att åka i en gås. snälla det räcker väl med att jackan sitter på varenda nörd i hela landet. den e så ute. klä på dig extra tröjor då istället. spelar ingen roll hur man ser ut i backen, det är väl hur man åker som räknas eller? jag e ledsen men du kommer bara att se mesig ut i den, tyvärr.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp