Jadu, i delstaten Ontario ligger ju Blue Mountain. Från vad jag har hört samt läst ska det vara ett rättså tråkigt ställe men man kan ju alltid göra det kul. Speciellt om du bara ska vara där i några dagar eller kanske till och med en vecka. Det är speciellt nära Toronto i och med att det ligger i Södra Ontario, ca 15 mil dit. Österut har du ju Mont Tremblant, Le Massif och Mont Saint Anne i rättså tätt följd, tar cirkus 7 timmar upp till Le Massif och kanske en eller två mindre till Mont Tremblant.
Har dock hört från många, även min förra lärare som bodde i Ontario, att skidåkningen på östkusten inte skall vara mycket att hänga i Julgranen. Beroende på om ni ska vara borta en vecka från resten av familjen, vilket jag antar i och med att man inte pendlar 6-7 timmar enkel väg, så finns ju alternativet att ta ett inrikes flyg till typ Calgary och sen utgå därifrån, ta en greyhound till Banffområdet, kanske flyga till Vancouver och uppleva Whistler.
Hoppas det hjälpte!