Canada

bjornnnn

Ny medlem
Canada
Hallå!
Vi ska åka till Canada i vinter (jan till april), och har inte bestämt oss vart vi ska (finns för mycket att välja på :) ). Vi funderar på Fernie eller Kicking Horse. Är det någon som har nåt bättre förslag? Är också väldigt intresserad av tips på hur man lättast hittar boende (eller kanske finns det någon som har plats för två till)

Canada
Här i Canada stavas det med C, men på svenska skrivs det oftast med K.
De bästa backarna här ligger i västra delen av Canada, så det är väl dit man ska åka. Har inte varit där ännu men vi kanske ses i vinter!

Canada
När jag var i USA så va det massor med kanadensare som kom över till USA för att åka skidor.

Det tyder på att det inte finns några bra bärg att åka på.

Canada
godman: Inga bra berg i Kanada? jo tjena du.....
bjornnnn: Angående vart du ska åka så vill jag inte uttala mig om den saken, själv ska jag dock spendera säsongen i whistler :)

Canada
Godman.. HAHA.. pajas.
Åk till Red moutian. Det ska jag iaf. Bra åkning till bra priser. i whistler kan du få betala 16000 kr för att bo. men i dom mindre så kan man komma undan med 5000 kr. men men men!! whistler är ju whistler, inte många ställen som kan mäta sig med det.. MEN DYRT!!!
MER FLUFF FLUFF PUDER ÅT ALLA!!

Canada
åk inte till red mountain det e svin liten by och ganska låga berg åk till en större ort istället typ whistler eller banf. berg finns det gott om hört talas om klippiga bergen????

Canada
känns som om detta forumt har en tendens att spåra ur lite ibland.
har läst rätt många trådar här på på freeride om kanada, och kan sammanfatta det lite kort:
red och kicking har bra åkning och mkt att gå på runtomkring, dessvärre är orten man bor i rätt liten och trist. roligare drag blir det antagligen om man drar till whitewater, fernie, banff eller whistler.
själv drar jag till red i början av januari!
ett tips är att söka på forumet, läsa alla recensioner om orterna och gå in på respektive skidorts hemsida.
over and out!
// jonas

Tillbaka
Topp