Canada

Frida_a

Ny medlem
Canada
Hej!!

Jag funderar på att åka till canada nästa säsong 1 månad eller två.
Har någon nått tips vart man ska åka?
Och på en ungefärlig budget man ska räkna med?

Är så sugen på detta

Canada
Beror på vad du ska göra. ska du åka runt eller vill du vara på samma ställe hela tiden. Hur dan åkning gillar du?

//Larsson

Canada
Kan varmt rekomendera Kicking horse, whitewater, Fernie. Har hört att Red mountain ska vara bra också. Ett annat ställe som ska var riktigt bra är castle mountain. Några timmars bilfärd från Fernie. Åk till Vancouver, köp, ge dig iväg och be till the grizz om att han ska ge otroliga mängder med snö.

//Larsson

Canada
jag vat en månad i fernie i år och kom precis hem för en vecka sedan. och det kalasetr gick på ca 20 000 totalt. inkl flyg boende mat och liftkort. så du borde väl kunna klara dig på något likande. Om du stannar längre så får du nog räkna med ca 2000 i hyra per månad.

Canada
Anser att Ni borde satsa på en hel säsong istället för någon månad eller två - i synnerhet som Ni då måste göra en mer omfattande research om allt som researchas skall varpå jag kan köpa underlaget för 10-20 kronor, 30 max - och slipper göra jobbet själv..

Canada
Hej Frida!

Jag har seriösa planer på att dra till Nordamerika kommande säsong. Funderar starkt på Alta i Utah men har inte låst mig helt vid det alternativet. Har du gjort ngn research?

//Andreas

Canada
Har samma planer för nästa säsong igen.
Hur fixar man boendet? Ska man jaga på internet hemifrån eller ska man ta första dagarna på hotell och börja ragga boende på plats?

Ska man satsa på en större håla med mycket skidkultur eller en liten håla med ev. bättre åkning? Hade varit toppen att hitta en liten håla med bra åkning som har nära till andra bra skidorter.
Personligen så prioriteras puder före sprit och glamouröst boende.

Canada
Riktigt kul att se att andra har liknande planer. Jag har rekat lite angående Alta. Skulle dock behöva ringa för att kolla närmare angående priser och liknande. Snowbird är en ort som ligger i närheten md schysst åkning. EN sak är säker, det vekar komma mängder med snö i Alta och den är snustorr!

Hade varit kul om man kunde åka några stycken till samma ort!

//Andreas

Canada
Håller helt med er. Jag har ett par poalre som var i canada för ett antal år sen. De fixade boende genom att hyra ett stort hus med 8 sovrum, biljardrum osv.
Låter dyrt, emn dy lyckades ragga upp andra skibumamre så hyran blev svinlåg för var och en.

Hade varit gott med ett mindre skidområde, emd grym åkning.
Sitter också och funderar på om man ska bara vara där en månad och bränna på eller om man ska vara där en längre period.

Canada
Min tanke är att stanna 2-3 månader. Skönt att ha gott om tid på sig att hitta schyssta åk och framför allt behöver man inte vara nervös över att det inte skall snöa. När hade ni andra tänkt åka över? Mitten på januari och framåt passar mig bäst!

Alta är inte sådär jättestort men offpist möjligheterna är enligt ryktet bra.

//Andreas

Canada
tjenna. jag var over i whistler for en vecka sen och maste saga att det ar ett javligt schysst stalle att bo i nagra manader. jag snackade med lite bummare och de brukar inte va nagra problem alls att fa lite jobb dar om man ar ute i tid. vad det galler bummare sa bor de flesta i lagenheter i botten av blackcomb berget i lagenheter som man kan hyra for ynka 9 cad per natt(ungefar 60 spann) de har kyl frys spis etc.. kanske inte jatte frascht men de duger. jag skulle helt klart rekomendera whistler da de ar FETAST.

larsson

Canada
http://www.alpservice.com/se.htm kan fixa boende i fernie.
Någon som provat dem? Enklare men säkert dyrare jämfört med att fixa själv.

Återigen: Hur fixar man boendet? Drar man över pölen och tar några nätter på hotell i början och sätter i gång och ragga schysst boende eller ska man boka hemifrån?

Canada
Följer gärna med, har hört mycket gott om cananda!
Det är antagligen inte så svårt att fixa boende på plats, men det är juh alla skönare att ha allt fixat och klart när man kommer ner. Låter annars värt att hyra ett stort swebum hus!

Canada
Funderar också på att sticka över men ska man fixa boende själv så blir det ju ganska kostsamt. Vore najs med ett gäng bummare o hyra ett hus när man är där...

Canada
Efterfrågan för sweskikollektiv M/Större verkar det onekligen finnas!

Verkar helt klart vara värt att spinna vidare på för att se om det tar sig. Nio av tio intresserade lär med största sannolikhet inte stå på plats i Canada januari 06 - men ju större intresse desto större chans att tanken realiseras.

Canada
Jag ska över nästa år också. Det är ju roligare om man är några stycken än om man åker ensam, och det blir ju billigare också. Så jag är med

/Per

Canada
Räknar till sex (6) intresserade av boende modell storhushåll. Enligt bortfallsteorin är det alltså en halv person som verkligen kommer åka..å andra sidan är det en halv person mer än före tanken dök och dessutom har teorier fallerat grovt förut..

Canada
jomenvisst många som säkert kommer att falla bort, det är ju ändå rätt så lång tid kvar så det är många planer som kan gå på tok

/per

Canada
Nä, vem skulle med insiktsfull bestämdhet kunna skriva upp sig och garantera medverkan i nuläget?

Däremot bör tråden hållas vid liv å det grövsta - om inte annat för att attrahera fler intressenter.

Canada
...likaså skadar det inte om sen tidigare intresserade följer upp vad som sker och sägs här. Förr men troligen senare torde den lösa diskussionen bli mer handfast.

Canada
Håller med Artic och i nuläget så kommer jag att åka överom det blir fler än jag som åker. Så blir det fler än jag så är jag på..

Canada
Jag är absolut sugen. Enda problemet är finansieringen av av resan men det ordnas med största säkerhet. Skriv upp mig på listan över "potentiella resenärer".

Tycker också att vi skall hålla tråden igång. Skulle vara löjligt kul att dra över ett helt gäng!

//Andreas

Canada
Det minsta man kan göra är bevaka inläggen här.
Latmasken i mig låter Er gräva fram eventuella upplägg.
Sedan kommar jag kanske räcka upp handen om det är intressant.
(Money is no problem...Time is...)
/
MAN

Canada
Skall det bli ett större sällskap är det bara av godo att ett flertal latmaskar hänger på. 20 driftiga människor med högar av idéer och olika viljor skulle med all sannolikhet i världen rendera i kaos, subgrupper och troligen inställda planer. Latmasken är med andra ord väsentlig för att ett projekt i storlek större skall kunna ros hem.

Garanterar att jag kommer gräva för tio den dag planerna blir mer konkreta och ett eventuellt beslut börjar skönjas vid horisonten.

Canada
Ni kan skriva upp mig på listan över potentiella medresenärer.
Har aldrig bummrat innan, men är jäkligt sugen på att åka en hel säsong.

Canada
Hmm, det här låter onekligen intressant! Förutsatt att ingen arbetsgivare förstår vilken tillgång jag är efter att jag gjort klart det sista i skolan, så är jag en potentiell medåkare.

Canada
Canada tror jag kan bara fett. Har inte sett några konkreta svar på frågorna i den här tråden. Själv kan jag inte heller ge några för jag vet själv inte men skulle gärna vilja veta om det är så att det är bättre att leta jobb och boende på nätet eller om man bara ska åka till plats och söka !!

Hur som helst så planerar jag att åka till Whistler Blackcomb nästa säsong och skulle gärna få lite tips....

Canada
Min kusin var i canada i 2 veckor i Januari...
BARA Helikopter-skidåkning.
Vi skall till Charmonix nu i April....
Skall fråga ut henne o se om det ger några svar.
/
MAN

Canada
jag är snart klar med skolan och fruktansvärt sugen på att dra iväg nästa säsong..
så jag tänkte att man kan jobba under hösten för att klara finansieringen.
Nån som har en aning om hur mkt det skulle kunna kosta?

Canada
går också i seriösa planer att dra till canada i vinter, har gjort säsong tidigare!

har satt tråden på bevakning nu!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp