Canada

Telislinkan

Medlem
Canada
Hej!!
Jag har för avsikt att göra en tour i Canada med start i Calgary för att sedan köra västerut och testa lite roliga hålor!! Är det någon som har gjort något liknande tidigare? Återkom gärna med tips på orter!!

Jonas

Canada
Storcirkelnavigering medurs mellan:

Kicking Horse (Golden)
Whitewater (Nelson)
Whistler/Blackcomb
Marmot Basin (Jasper)
Fernie

kan bli en fin tur, ta 3 veckor på dig och bada lite i varma källor (tex Whiteswan provincial park), se Vancover, och varför inte Dinosaur provincial park på prärien utanför Calgary när du är där. Kör från Jasper till Banff längs The Icefield Parkway så får du en riktigt vildmarksupplevelse. Skippa dock bergen kring Banff som har Lindvallen varning av 3:e graden. Glöm inte bort att besöka MEC http://www.mec.ca

Kolla orterna på: http://www.goski.com/canada.htm

/Jonas

Canada
Jag ska softa i Calgary under hela februari och mars så jag hänger gärna på om det är några bummare i Canada som behöver hyr-spons under den tiden? Jag hyr gärna in mig hos nån i en vecka eller två? Om ni får nån plats i bilen så tveka inte att höra av er - verkar bli en grym resa, det där! /dB

Canada
Hej
Gjorde en sådan tur förra året, vi började i Calgary sedan tog vi följand orter
Banff (trevligt ställe att värma upp på)
Kicking Horse (inte mycket att ha så vida det inte snöat den närmsta tiden)
Fernie (förtjänar sitt rykte, mycket trevligt. Särskilt efter snöfall)
Castle Mountain (ett måste, många gör dagsutflykter dit från Fernie)
Whitewater (inte värt besväret så vida man inte tänkt göra offpistturer utanför systemet)
Red Mountain (trevligt berg som man behöver lite tid för att lära känna, mycket skog att åka bort sig i)
Whistler (inte för inte det blir utsätt till världens bästa skidort gång på gång, men dyrt och mycket folk)

Vi avslutade med några dar i Vancouver som jag tycker är en av världen trvligaste storstäder.

Hoppas du får en trevlig färd och kanske hittar någon okänd pärla…

God tur//Henrik

Canada
Hej
Jag gjorde en busstur med Samsun och elktours förra året, kanon kul !vi började i Vancouver och sedan till Kelowna med skidåkning på Whitwater och på ett annat berg i närheten som jag ej mins namnet på med bra även där.

efter detta blev det Banff med alla dess tre orter, Sunshine vilage, Lake louise("lake blåis" om det är dåligt med snö) och Norquey, sedan i väg till en liten dålig håla som glömt namnet på men bra Pizza i baren. avslutade med tre dagar i Fernie allt som allt 17 dagar var av tolv på snö. två hockey matcher(junior liga, massa boxning) tre middagar och allt utom lössnö summasumarum utom mat och sprit 15000kr

prisvärt och helt ok boende på vandrar hem

Ha kul, i år drar jag till Rossland 3 veckor

Tillbaka
Topp