Canazie v. 3

Rudolfsson

Ny medlem
Canazie v. 3
Är det för tidigt på säsongen att åka till Canazie i v 3? Har hört att snötillgången kan vara lite snål i januari, någon som har erfarenhet?

Ha de fint!
/Andreas

Canazie v. 3
Ok, jag omformulerar. Är det någon som har varit i Canazie med omnejd i början/mitten av januari? Ligger snön meterdjup eller är det i pisterna som de har skrapat ihop snö till?

Ha de gött!
/Andreas

Canazie v. 3
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig något på den fronten, tänkte bara säga att jag har samma snöförhoppningar som du då jag själv ska dit v.4-5. Förra året var det rejält med snö vet jag, men några år innan dess har det varit snålt... så jag sitter och håller tummarna för det bästa!

Canazie v. 3
Oavsett om det är mycket snö eller inte är Italienarna väldigt duktiga på att pista och göra skidåkningen njutbar. Har tillbringat 5 år i Val Gardena och områdena kring Canazei och oavsett snötillgång har det varit hur bra skidåkning som helst. Söker ni off-pist, lössnö och midjedjupt ska ni inte åka hit.

Canazie v. 3
Tack för era svar. Ska fundera över helgen om det blir av eller inte, en annan sak som talar för att åka är ju espresson, den underbara dryck!

Ha de fint!

Tillbaka
Topp