Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hahahahah... Så det är smartare att gå ut utan en blekaste aning och prova sig fram menar du? Då kommer det sluta som för 50% av alla DSLR-filmare här på freeride.. Sedan är det logik också i det han säger, vem som helst som vet vad fps och slutare betyder kan förstå att dom går ihop.DavidD sa:JoelE:
Du har sett en video på vimeo som säger så, oj ,vad bra! Ta din 550d gå ut och filma ett klipp med 1/4000 och ett med 1/120 så kollar du på datorn sen.
Sluta vara så pjåkiga med hur filmer på internet säger och testa själv istället.
hahaha wooord!theseb sa:Och i nästa veckas "Vem vet mest?" ska vi tala om elefanter.
Han visar även att takfläkten filmas i 1/400 vilket är bra mycket mer än den dubbla fps'en :PJoelE sa:Snubben i filmen säger klart och tydligt i filmen att man ska dubbla antalet fps för att få fram vilken slutartid man ska använda för bästa resultat.. "speciellt om det du filmar har mycket rörelse" säger han också, har du ens kollat på filmen som du länkade?
Nej han menar att det är smartare att gå ut och filma och prova själv lite olika än att blint följa en guide och inte själv veta vad som blir skillnaden. Det ger inte någon effekt att sitta här och debattera om något som man inte har någon direkt praktisk erfarenhet av utan bara sett på vimeo, jag har aldrig själv filmat med en DSLR och har sett videon så fattar teorin, men skulle ALDRIG ge tips om hur man ska filma efter en sådan video utan bara länka och säga ut och testa!JoelE sa:Hahahahah... Så det är smartare att gå ut utan en blekaste aning och prova sig fram menar du? Då kommer det sluta som för 50% av alla DSLR-filmare här på freeride.. Sedan är det logik också i det han säger, vem som helst som vet vad fps och slutare betyder kan förstå att dom går ihop.DavidD sa:JoelE:
Du har sett en video på vimeo som säger så, oj ,vad bra! Ta din 550d gå ut och filma ett klipp med 1/4000 och ett med 1/120 så kollar du på datorn sen.
Sluta vara så pjåkiga med hur filmer på internet säger och testa själv istället.
Härligt att du bara fortsätter att posta trådar från vimeo ... :/JoelE sa:Okej, nu avslutas den här tråden med att jag länkar: https://vimeo.com/videoschool/lesson/11/introduction-to-dslr-cameras
Där skrivs och sägs i princip allt om grunderna inom DSLR-filmning av Philip Bloom från vimeo..
Men snälla:/:/:/:/:/ hehe.. Om du kollar igenom länken och vet någonting om DSLR så borde du förstå att det är jävligt bra saker dom säger:/:/://...linder sa:Härligt att du bara fortsätter att posta trådar från vimeo ... :/JoelE sa:Okej, nu avslutas den här tråden med att jag länkar: https://vimeo.com/videoschool/lesson/11/introduction-to-dslr-cameras
Där skrivs och sägs i princip allt om grunderna inom DSLR-filmning av Philip Bloom från vimeo..
:P btw!JoelE sa:Men snälla:/:/:/:/:/ hehe.. Om du kollar igenom länken och vet någonting om DSLR så borde du förstå att det är jävligt bra saker dom säger:/:/://...linder sa:Härligt att du bara fortsätter att posta trådar från vimeo ... :/JoelE sa:Okej, nu avslutas den här tråden med att jag länkar: https://vimeo.com/videoschool/lesson/11/introduction-to-dslr-cameras
Där skrivs och sägs i princip allt om grunderna inom DSLR-filmning av Philip Bloom från vimeo..![]()
Jag säger det samma... MEN SNÄLLA! Nu länkade du t.o.m. något som inte hade något alls att göra med vad trådskaparen ville veta... Sen om jag nu startar videon som är relevant för tråden alltså VIDEO "Shooting video with a DSLR" så går han igenom ISO, WB, DoF vilket inte alls har något med vad trådskaparen frågade om alltså att få bort "flimmer på sidan av kroppen".JoelE sa:Men snälla:/:/:/:/:/ hehe.. Om du kollar igenom länken och vet någonting om DSLR så borde du förstå att det är jävligt bra saker dom säger:/:/://...linder sa:Härligt att du bara fortsätter att posta trådar från vimeo ... :/JoelE sa:Okej, nu avslutas den här tråden med att jag länkar: https://vimeo.com/videoschool/lesson/11/introduction-to-dslr-cameras
Där skrivs och sägs i princip allt om grunderna inom DSLR-filmning av Philip Bloom från vimeo..![]()
hahah.. Skrolla ned! (A) Alla som är nybörjare inom DSLR borde kolla igenom dom där filmerna tycker jag, dom säger det mesta!linder sa:Sebbe, ser du detta kan du ju skriva vad du brukar filma med för slutartid tex, då dina edits är feta! :D
Jag säger det samma... MEN SNÄLLA! Nu länkade du t.o.m. något som inte hade något alls att göra med vad trådskaparen ville veta... Sen om jag nu startar videon som är relevant för tråden alltså VIDEO "Shooting video with a DSLR" så går han igenom ISO, WB, DoF vilket inte alls har något med vad trådskaparen frågade om alltså att få bort "flimmer på sidan av kroppen".JoelE sa:Men snälla:/:/:/:/:/ hehe.. Om du kollar igenom länken och vet någonting om DSLR så borde du förstå att det är jävligt bra saker dom säger:/:/://...linder sa:Härligt att du bara fortsätter att posta trådar från vimeo ... :/![]()
Jag anser i alla fall att det är att hjälpa då man skickar en länk där man kan hitta i princip allt man behöver veta för att filma DSLR.. Vet inte vad du anser är att hjälpa..linder sa:JoelE ... vad menar du med skrolla ner? Räknas inte den videon som är längst ner på den sidan du länkade? som jag skrev att jag hade kollat på ? ... Lägg ner och ut och testa istället sen kom in och hjälp grabben istället för att bara snacka dynga
Skulle alla kunna söka osv skulle inte ens forum existera och då skulle det inte ens behöva finnas trådar
MEN nu fungerar det inte så utan forum är till för att hjälpa varandra
Lättare om du skickar en video där innehållet har med tråden att göra, så varför kunde du inte bara länka en video där det fanns det trådskaparen söker, så att vi slipper missförstånd?JoelE sa:Jag anser i alla fall att det är att hjälpa då man skickar en länk där man kan hitta i princip allt man behöver veta för att filma DSLR.. Vet inte vad du anser är att hjälpa..linder sa:JoelE ... vad menar du med skrolla ner? Räknas inte den videon som är längst ner på den sidan du länkade? som jag skrev att jag hade kollat på ? ... Lägg ner och ut och testa istället sen kom in och hjälp grabben istället för att bara snacka dynga
Skulle alla kunna söka osv skulle inte ens forum existera och då skulle det inte ens behöva finnas trådar
Länkade tidigare en text..AnthonJonsson sa:Lättare om du skickar en video där innehållet har med tråden att göra, så varför kunde du inte bara länka en video där det fanns det trådskaparen söker, så att vi slipper missförstånd?JoelE sa:Jag anser i alla fall att det är att hjälpa då man skickar en länk där man kan hitta i princip allt man behöver veta för att filma DSLR.. Vet inte vad du anser är att hjälpa..linder sa:JoelE ... vad menar du med skrolla ner? Räknas inte den videon som är längst ner på den sidan du länkade? som jag skrev att jag hade kollat på ? ... Lägg ner och ut och testa istället sen kom in och hjälp grabben istället för att bara snacka dynga
Nu är det här ett ganska sent svar, men det du skriver stämmer inte alls. Kameran använder ett filsystem som heter FAT32. Det är ett universellt filsystem som både en kamera, en PC och en Mac kan skriva till och läsa ifrån. Begränsningen med FAT32 är att det inte kan hantera filer större än 4GB, vilket man kommer upp i efter några minuters filmande i Full-HD.. Ett högra klassat minneskort får precis samma problem för att det är samma filsystem, däremot skriver ju ett klass 10 kort snabbare än t ex klass 6, vilket i sin tur gör att man kan ta fler bilder i följd när man fotograferar..porky sa:bara skaffa bättre minneskort så löser sig problemet!Luckyluke sa:Någon annan som har en 550D och så händer det att det blir movie recording has been stoped automactly?
Jag tror att det är för att minnes kortet är för dåligt, har hänt nån gång att man har fått ett shot så har det hänt...
någon annan som vet nån minnes kort som inte detta händer på?
Fast det stämmer dock... Har du ett minneskort med för låg skrivhastighet (class 6 och neråt) så kan du uppleva problem. Vissa klarar sig fint med Class 6, andra har problem. För att vara helt säker köp class 10...SNDVLL sa:Nu är det här ett ganska sent svar, men det du skriver stämmer inte alls. Kameran använder ett filsystem som heter FAT32. Det är ett universellt filsystem som både en kamera, en PC och en Mac kan skriva till och läsa ifrån. Begränsningen med FAT32 är att det inte kan hantera filer större än 4GB, vilket man kommer upp i efter några minuters filmande i Full-HD.. Ett högra klassat minneskort får precis samma problem för att det är samma filsystem, däremot skriver ju ett klass 10 kort snabbare än t ex klass 6, vilket i sin tur gör att man kan ta fler bilder i följd när man fotograferar..porky sa:bara skaffa bättre minneskort så löser sig problemet!Luckyluke sa:Någon annan som har en 550D och så händer det att det blir movie recording has been stoped automactly?
Jag tror att det är för att minnes kortet är för dåligt, har hänt nån gång att man har fått ett shot så har det hänt...
någon annan som vet nån minnes kort som inte detta händer på?
Okej. Jo min kamera har CF-kort och där handlar det inte om "klasser". Men problemet med FAT32 kvarstår..theseb sa:Fast det stämmer dock... Har du ett minneskort med för låg skrivhastighet (class 6 och neråt) så kan du uppleva problem. Vissa klarar sig fint med Class 6, andra har problem. För att vara helt säker köp class 10...SNDVLL sa:Nu är det här ett ganska sent svar, men det du skriver stämmer inte alls. Kameran använder ett filsystem som heter FAT32. Det är ett universellt filsystem som både en kamera, en PC och en Mac kan skriva till och läsa ifrån. Begränsningen med FAT32 är att det inte kan hantera filer större än 4GB, vilket man kommer upp i efter några minuters filmande i Full-HD.. Ett högra klassat minneskort får precis samma problem för att det är samma filsystem, däremot skriver ju ett klass 10 kort snabbare än t ex klass 6, vilket i sin tur gör att man kan ta fler bilder i följd när man fotograferar..porky sa:bara skaffa bättre minneskort så löser sig problemet!