canon 550d!

canon 550d!
En mer beskrivande titel hade ju absolut inte skadat...

Kan nog bero på att du inte har installerat codec för att läsa filerna.

canon 550d!
Beror faktisk på hur du gjort. Beskriv gärna lite mer vad du testat så att du kan få vettiga svar annars blir det lätt en gissningstävling och det var väl inte vad du hoppats på.

Ser framemot din video sen när den är färdig.

Senast ändrad:
canon 550d!
Av: theseb | Idag 19:39 Citera
En mer beskrivande titel hade ju absolut inte skadat...

Kan nog bero på att du inte har installerat codec för att läsa filerna.

det är inte jag som har problemen det är min kompis, fast det är min kamera och när jag skickar klippen till han så blir det svart när han öppnar dom i sony vegas. men det funkar i movie maker.

canon 550d!
aepe sa:
ElisWaltersson sa:
Tja grappar.
När jag lägger in klippen i vegas pro 8.0 så blire bara svart. Man hör ljudet men man ser inget.
Filmar med en canon eos 550d.
Nån som vet vad jag ska göra för att kunna redigera? :)

Snabba svar skulle vara sweeeeet =)
det har med största sannolikhet med codecs och/eller quicktime att göra. ladda ned ffdshow och ha quicktime installerat. ibland kan de senaste versionerna av quicktime förstöra för äldre vegas-versioner. prova quicktime 7.5
Hittat i Officiella redigeringstråden där jag först tryckte på Ctrl+F och sedan skrev in 550d och vips kom detta upp. Kanske passar för dig även om du har version 9.

canon 550d!
Av: eRocklow | Idag 19:49 Citera
vegas 9.0 klarar inte av att läsa .mov filer , installera nån codec eller ta ner nyare verision (9.0d , 9.0e eller nyare)

okej får väll testa det.

canon 550d!
piingu sa:
Av: eRocklow | Idag 19:49 Citera
vegas 9.0 klarar inte av att läsa .mov filer , installera nån codec eller ta ner nyare verision (9.0d , 9.0e eller nyare)

okej får väll testa det.
jag har en 550D och Vegas 9.0e och det funkar utmärkt ! dock lägger jag in klippen och renderar dom var för sig till .wmw och med allt på högsta kvalité för att få ner filstorleken.. att redigera med original .mov filerna laggar för mig i vegas men de beror ju på hur snabb dator du har ;)

Tillbaka
Topp